• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99080301598
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی:

مجلس نباید تریبون ناامیدی باشد

مجلس نباید تریبون ناامیدی باشد

ایسنا/کردستان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر نوع تنش آفرینی در کشور باعث شادی دشمنان و نگرانی دوستان انقلاب اسلامی در فراسوی مرزها خواهد شد.

محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نباید با رفتارهای دور از اخلاق محیط فکری مردم را ناامن کنیم. مردمانی که در شرایط سخت تحریم و جنگ افروزی غربی ها و بعضا سو تدبیر مدیران داخلی در شرایط مناسبی بسر نمی برند.

وی افزود: دولت در زمینه ایجاد این رفتارها بی تقصیر نیست و چه بسا بخواهد برای فرار از برخی ناکارآمدی ها مشوق و خواهان چنین رفتارهایی باشد.

فتحی با بیان اینکه مجلس در وهله نخست باید کنشگر و با برنامه باشد، بیان کرد: واکنش هیجانی نمی تواند منجر به توسعه شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس گفت: کارگزاران رویه منتقد به خود گرفته اند و این خود یکی از بزرگترین دلایل بی اعتمادی مردم شده است.

دبیر کمیسیون بهداشت افزود: وضعیت فعلی حاصل کم کاری و مدیریت ضعیف همه ماست و در این شرایط به جای دیگری را مقصر دانستن باید با برنامه پیش رفت.

فتحی با بیان اینکه مردم نیاز به گشایش اقتصادی دارند، گفت: صاحبان تریبونی که به جای حل مشکل در این شرایط بدنبال تنش آفرینی باشند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده اند.

نماینده مردم سنندج افزود: رویکرد مقام معظم رهبری در همراهی قوای سه گانه شفاف و مشخص است، ایشان به تفکیک قوا و لزوم رعایت شانیت هر کدام از ارکان حاکمیت همواره تاکید داشته و هر نوع رفتاری که خارج از اخلاق و قواعد اداری باشد را مورد نکوهش قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: سخنان و توصیه های مکرر رهبر انقلاب باید نقشه راه باشد، مدعیان پیروی از رهبری باید پیش قراول اخلاق مداری باشند.

فتحی بر لزوم دوری از ایجاد فضای تنش زا تاکید کرد و گفت: در شرایط بحرانی اکنون ایجاد فضای تعاملی و تعادلی نسخه ای قابل قبول تر است.

نماینده مردم کردستان بیان کرد: زیبنده نمایندگان نیست تا رفتاری بر خلاف اخلاق اسلامی را بر زبان جاری و ساری کنند هر چند این نحوه واکنش ها بعدها خود نمایندگان را نیز قربانی خواهد کرد.

فتحی ذکر کرد: عهد بستم که به جای شراکت در قوه مجریه ناظر خوبی باشم و به جای تنش آفرینی
در جهت حل مشکلات از راه تعامل و دوستی اقدام کنیم.

وی گفت: دولت موظف است ضمن بازنگری فوری در سیاست گذاری های غلط اقتصادی، مسیری شفاف و زودبازده برای بازگشت امید به سفره های مردم ایجاد کند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم به کم کاری و بدعهدی های دولت در کردستان نیز اشاره کرد و افزود: استان کردستان همچنان در صدر استان های کم برخوردار کشور است و این مهم از آمار جمعیت بیکار جوانان مشخص است.

فتحی با بیان اینکه ‏در شرایط جنگ اقتصادی، بهبود وضع معیشت مردم دغدغه اول مجلس است، گفت: مجلس نمی‌تواند جایگزین دولت در اجرا شود و استیضاح، بازی در زمین دولت ناکارآمداست. هر تصمیم انقلابی مجلس باید توسط همین دولت اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha