• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99080301587
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار:

تعداد پارک‌های جدید تبریز به ۶۰ پارک می‌رسد

تعداد پارک‌های جدید تبریز به ۶۰ پارک می‌رسد

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان این دوره از شورای شهر، تعداد پارک‌های جدید تبریز به ۶۰ پارک برسد.

ایرج شهین باهر در آیین افتتاح و بهره برداری پارک یاسمن با بیان این‌که توزیع عادلانه امکانات و توجه ویژه به خدمات محله‌ای مهم‌ترین رویکرد شهرداری تبریز در دوره فعلی است، اظهار کرد: این پارک، سی و هشتمین پارکی است که از آغاز دوره پنجم شورای شهر در تبریز افتتاح می‌شود.

وی افزود: اگرچه تغییرات کاربری بهترین راه درآمدزایی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما در این دوره از مدیریت شهری با تغییر کاربری فضای سبز مقابله شد و این رویه تغییر یافت.

وی با اشاره به این‌که این تغییر رویه در بدترین شرایط اقتصادی کشور و شهرداری‌ها رقم خورد، اظهار کرد: با وجود فشار اقتصادی که تمامی شهرداری‌های کشور با آن مواجه هستند، شهرداری تبریز با هدف توسعه سرانه فضای سبز و توزیع امکانات در تمامی مناطق، شهرفروشی و تغییرات کاربری فضای سبز را متوقف کرده و در بعضی مواقع حتی کاربری‌های مسکونی را به کاربری فضای سبز تغییر داده است.

وی، حفظ کاربری فضای سبز و احداث پارک‌ها را دو هدف اساسی عنوان کرد و افزود: احداث پارک‌های محله‌ای از یک سو فرصت بهره مندی از فضاهای شهری را برای تمامی شهروندان فراهم کرده و تمرکز امکانات رفاهی و خدماتی بر مناطق خاص شهر را می‌کاهد؛ از سوی دیگر با توجه به زلزله خیز بودن تبریز، پارک‌های محله ای مهمترین زیرساخت و امکان در مدیریت بحران محسوب می‌شود.

شهردار تبریز از تلاش و اقدامات شهرداری منطقه هفت و همکاران این منطقه قدردانی کرد.

احداث ۳۵پارک در یک سال؛ از آرمان تا واقعیت

دبیر شورای شهر تبریز نیزدر این آیین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری را محله محوری بودن اقدامات عنوان کرد و گفت: رویکرد توسعه پایدار در تمامی ابعاد مدیریتی و تصمیم گیری‌های شهری وجود دارد.

سعید نیکوخصلت اظهار کرد: در ابتدای شورای پنجم شاید تصور احداث ۳۵ پارک طی یکسال امکان پذیر نبود، اما با تلاش تمام مدیران شهری و همکاران، این مهم عملیاتی شد و شاهد افتتاح سی و هشتمین پارک محله‌ای در تبریز هستیم.

وی با بیان این‌که زیست پذیری کردن محلات مورد توجه شورای شهر است، افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، زیست پذیری محلات یکی از مهم‌ترین اهدافی بود که در اولویت قرار گرفته و این مهم زمینه تحقق احداث ۳۸ پارک را در تبریز موثر کرد.

وی گفت: رویکرد توسعه پایدار در تمامی ابعاد مدیریتی و تصمیم گیری‌های شهری وجود داشته و در حوزه توسعه سرانه فضای سبز، ترافیک و اقدامات عمرانی وجود داشته و تصمیم بر مدیریت به صورت محله محور بوده است.

این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: توزیع امکانات به صورت محله محور، بسیاری از مشکلات و نارسایی زیرساخت را رفع کرده و زمینه توزیع عادلانه امکانات را برای تمامی مناطق شهری فراهم می‌آورد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی همچنین از تلاش‌ها و اقدامات شهرداری منطقه ۷ و عوامل و همکاران این منطقه در تحقق اهداف کلان شورا و شهرداری تبریز قدردانی کرد.

پارک یاسمن در کوی مختاروند با اختصاص نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور شهردار کلانشهر تبریز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری افتتاح و تقدیم شهروندان منطقه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha