• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072719186
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پرواز قیمت مرغ در قطب تولید مرغ استان اصفهان

پرواز قیمت مرغ در قطب تولید مرغ استان اصفهان

ایسنا/اصفهان قیمت مرغ در شهرستان اردستان به عنوان قطب تولید این ماده پروتئینی در استان اصفهان در روزهای جاری به حدود ۲۸۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید که نسبت به اواسط ماه گذشته افزایش زیادی داشته است.

شیوع ویروس کرونا و سایه سنگین آن سبب شد تا قیمت بیشتر اقلام مصرفی افزایش یابد؛ افزایشی که هر روز یک کالا را در بر می‌گیرد، به عنوان مثال در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ در شهرستان اردستان هستیم که این موضوع باعث نارضایتی مردم و حتی تعجب خود فروشندگان شده است.

یکی از بانوان اردستانی در حالی که از افزایش قیمت‌ها گلایه دارد به خبرنگار ایسنا، گفت: واقعا جای تعجب است که قیمت مرغ در اردستان این مقدار نوسان دارد. قیمت مرغ در اردستان نسبت به اصفهان و کاشان حداقل ۷ تا ۸ هزار تومان تفاوت قیمت دارد و در حال حاضر قیمت مرغ بیش از ۲۸ هزار تومان است و هر روز این قیمت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه همیشه شعار می دهیم که اردستان قطب تولید مرغ است، اما مردم شهرستان خودشان بیشترین قیمت را برای این محصول باید پرداخت کنند، افزود: مسئولان چرا نظارتی بر قیمت‌ها ندارند، چند روز است برای تهیه مرغ به مغازه های مختلف مراجعه کردم اما قیمت ها به گونه ای است که واقعا نمی توانیم خرید کنیم.

یکی از فروشندگان محصولات پروتینی در اردستان گفت: باید در خصوص افزایش قیمت مرغ در شهرستان اردستان با مسئولان گفت و گویی داشته باشید. قیمت مرغ روزانه شده و هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی با بیان اینکه نوسان و افزایش قیمت مرغ باعث کاهش شدید مشتری ها شده، گفت: اگر قیمت مرغ به این صورت افزایش پیدا کند، فروش ما به صفر می رسد و این محصول از سبد خانواده ها حذف می شود.

قیمت مرغ در اردستان با دیگر شهرها اختلاف ندارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان موضوع افزایش قیمت مرغ را یک مسئله کشوری دانست که منحصر به شهرستان اردستان نیست و گفت: تمام سعی ما براین است که قیمت این کالا را در شهرستان کنترل کنیم، به طوری که در حال حاضر اختلاف قیمت گوشت مرغ در شهرستان اردستان با میانگین استان  حدود ۵۰۰ تومان است که آن هم هزینه حمل و نقل است.

محمدرضا باقری با بیان اینکه به هیچ عنوان اختلاف قیمت مرغ در شهرستان اردستان با دیگر شهرها وجود ندارد، تصریح کرد: برخی فروشگاه ها به دلیل حذف برخی واسطه ها و سود کمتر، قیمت مرغ را کمتر ارائه می کنند. به طور کلی در چند روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت مرغ هستیم که باعث کاهش عرضه فروشندگان شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بازار چندان خوب نیست و بسیاری از اقلام مانند روغن یا وجود ندارد یا با افزایش قیمت روزانه مواجه است که باید برای این موضوع فکری شود.

کمبود نهاده دامی؛ مشکل اصلی مرغداران اردستان است

همچنین رئیس اداره دامپزشکی اردستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دامپزشکی هیچ مسئولیت و نظری در خصوص افزایش قیمت مرغ ندارد ولی تجربه نشان داده نوسان قیمتی که وجود دارد گاهی مواقع به دلیل حذف برخی واسطه ها است.

سعید راعی با بیان اینکه شهرستان اردستان قطب تولید گوشت مرغ استان است و بیش از یک ‌چهارم از مجموع مرغ گوشتی تولیدی استان در شهرستان پرورش می‌یابد، گفت: بر این اساس در ۶ ماهه نخست امسال بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی و ۲۵۰ هزار قطعه پولت (جوجه تخم‌گذار) در شهرستان پرورش داده شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌ جاری چهار میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه جوجه گوشتی برای مصرف خانوارها و ۲۹۹ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار برای مصرف صنعتی به کشتارگاه تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: با بررسی صدور مجوزهایی که برای جوجه ریزی مرغداران انجام دادیم وضعیت جوجه ریزی در شش ماه نخست امسال کاهش چشمگیری نداشته است.

وی درباره علت جوجه نریختن برخی از مرغداران شهرستان، اظهار کرد: مشکلی که مرغداران شهرستان دارند در بحث کمبود نهاده های طیور، واکسن و دارو است که همه صنعت دام و طیور را با مشکلاتی مواجه کرده است. واقعیت این است که در حال حاضر مرغداران فقط بدهی بالا می آورند و وضعیت بازار خوبی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha