• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99072216747
  • خبرنگار : 50165

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت عنوان کرد

تلاش برای پیوستن جاماندگان قافله سهام عدالت

تلاش برای پیوستن جاماندگان قافله سهام عدالت

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش بر این است دو میلیون نفر از جاماندگان ثبت‌نام دوره قبل، مشمول سهام عدالت شوند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۲۲ مهرماه) در نشست خبری که در سالن شهید شهریاری جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با تاکید بر ظرفیت‌سازی برای اقدامات منطقه‌ای، استانی و ملی، اظهار کرد: همه نمایندگان در پایتخت حضور دارند و ظرفیت‌های عظیمی در مرکز وجود دارد و هر نماینده به ‌میزان نفوذی که دارد، می‌تواند تاثیرگذار باشد. در مرحله اول باید ظرفیت‌سازی در خود مجلس انجام شود تا فرصت بیشتری برای خدمت وجود داشته باشد که این اقدام را انجام دادیم تا سهم بیشتری را در مجلس داشته باشیم.

وی با اشاره به عضویت در کمیسیون اصل ۹۰، افزود: این کمیسیون هشت نفر عضو دارد که توسط هیئت رئیسه مجلس انتخاب شده‌اند و کمیسیونی است که پایگاه آن، قانون اساسی بوده و ظرفیت بزرگی دارد. در گذشته شاهد آن بودیم که کمیسیون اصل ۹۰ گرفتار انگیزه شخصی و سیاسی می‌شد، ولی در دوره فعلی سعی بر آن است که این کمیسیون دوباره با این مشکلات مواجه نشده و از همه ظرفیت آن در راستای نظارت بر قوای سه‌گانه استفاده کنیم.

این مسئول در رابطه با عضویت در هیئت نظارت رفتار نمایندگان، ادامه داد: این هیئت یکی از بخش‌هایی است که رهبر معظم انقلاب پس از مرکز پژوهش بر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بر آن تاکید دارند و به دنبال آن هستیم که این هیئت تقویت شده و توسعه یابد.

حجت‌الاسلام شجاعی، در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت سهام عدالت، تصریح کرد: در ابتدا نامه‌ای برای آزادسازی این سهام به رئیس‌جمهور نوشته شد و پس از آزادسازی بهدنبال رفع ابهامات موجود در این طرح هستیم؛ به ‌طوری که این سهام در طول ۱۰ سال، فقط ۵۰۰ هزار تومان سود داده و دولت از دارندگان سهام خواست تا برای آزادسازی کامل سهام خود ۵۰۰ هزار تومان دیگر واریز کنند. ابهامی که وجود دارد این است که چرا در طول ۱۰ سال، این شرکت‌ها فقط ۵۰۰ هزار تومان سود داشته‌اند و در سال‌های بعد این نرخ ۲۲ برابر بیشتر شد؛ همچنین برخی شرکت‌های سهام عدالت در بورس نیستند؟ به همین دلیل نمی‌توان ارزش آن را دقیقا ارزیابی کرد و مدیریت ضعیف سبب شد که بازار سرمایه هنگام آزادسازی متلاطم شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت یادآور شد: در حال حاضر ۵۰ میلیون ایرانی با سهام عدالت درگیر هستند و بخش زیادی از افرادی که درآمد بالایی ندارند نیز، مشمول سهام عدالت نشده‌اند. تلاش‌ها بر این است که با ایجاد مجدد ثبت‌نام، دو میلیون نفری که در گذشته ثبت‌نام کرده ولی مشمول نشده ‌بودند، به علاوه‌ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به جمعیت مشمولان بپیوندند و افرادی که درآمد بالایی دارند، از این جمع خارج شوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اجرای طرح ملی کاداستر نیز گفت: در خصوص قانون کاداستر نیز شکایتی در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده که مسئولیت آن برعهده بنده است که قطعا حل این مشکل موجب حل میلیون‌ها پرونده در قوه قضائیه می‌شود؛ به طوری که این قانون در سال ۹۳ تدوین و مقرر شده بود که پنج ساله به اتمام برسد ولی متاسفانه آن‌گونه که باید انجام نشد. در حال حاضر اجرای آن کلید خورده ولی از زمان‌بندی عقب است.

وی بر اتحاد و انسجام نمایندگان استان تاکید کرد و ادامه داد: در دوره‌های گذشته اتحاد و انسجام حداکثری در بین مجمع نمایندگان استان وجود نداشت که متاسفانه این رویه به استان آسیب زده و بخش مهمی از عقب‌ماندگی‌های استان زنجان به این دلیل است و تصمیم اصلی نمایندگان استان بر این است که این وضعیت تکرار نشود؛ چراکه در استان‌های پیشرفته شاهد آن هستیم که نمایندگان فارغ از طیف فکری در مسائل مربوط به استان‌شان، هماهنگی بالایی دارند.

این مسئول عنوان کرد: استان زنجان به لحاظ درآمدی در رتبه ۱۵ و به لحاظ جذب بودجه در رتبه ۲۸ است که تناسبی بین این دو شاخص مهم وجود ندارد و همین موضوع عقب‌ماندگی‌های زیادی را به همراه داشته است و نمایندگان استان باید تلاش کنند که حداقل چند رتبه وضعیت جذب بودجه استان را تقویت کنند. همچنین نیاز است که نگاه و تمرکز بر مرکز استان باشد و این ارتباط برای پیشرفت استان ضروری است.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در یک سال پیشرو به سراغ کارهایی که شدنی است می‌روم. در ماه‌های گذشته در زمینه پروژه‌های عمرانی، تلاش شد با استفاده از ظرفیت‌ها، از این پروژه‌ها گره‌گشایی شود. همچنین مردم دارای مشکلات خردی هستند که حل نشدن آن‌ها ناراحتی ایجاد می‌کند که می‌توان به مشکلاتی از جمله جابه‌جایی تیر چراغ برق، آب شرب و ریزش جاده اشاره کرد.

حجت‌الاسلام شجاعی در ادامه و در رابطه با افزایش مدت زمان سربازی به ۲۴ ماه، بیان کرد: در حال حاضر، سربازی به دغدغه‌ای برای نسل امروز تبدیل شده است. در دوره حاضر با نسل بسیار پراستعدادی مواجه هستیم و تدوام سربازی به شکل فعلی اسراف عمر است. در برخی کشورها، سربازی اجباری نداریم، بلکه دولت‌ و حکومت‌ها با قرار دادن مشوق‌هایی موجبات حضور افراد را در دوره‌های سربازی فراهم می‌کنند. البته اعتقاد بر این است که دوره آموزشی باید برای همه برگزار شود.

وی افزود: سربازی باید آورده‌ای برای سرباز داشته و قوای نظامی از این ظرفیت استفاده کند و به نحوی ساماندهی شود که به پیشرفت کشور منجر شود. از هر خلاقیتی از ناحیه هر جوانی استقبال می‌کنم؛ اگرچه شجاعتی را در برخی از مسئولان در حمایت از جوانان نمی‌بینم و این مهم باید تقویت شود.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه جدی و بی‌امان با فساد از ماموریت‌های من است که لازمه آن داشتن تقوا است و اگر با فساد مقابله نشود فساد منتشر می‌شود، عنوان کرد: حساسیت مدیران نسبت به فساد کم بوده و سوابقی از فساد در استان وجود دارد که موجب راه‌اندازی پرونده‌هایی در قوه قضائیه شده است؛ به همین دلیل باید از منبعی که بوی فساد می‌آید، حساس بود.

نایب‌رئیس ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در رابطه با موارد مطرح شده در دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی استان، یادآور شد: صیانت از دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خود می‌دانم و به حدود دخالت واقفم؛ برخی انتصاب‌ها در آموزش و پرورش با سفارش خارجی اتفاق افتاده است. شخصا کسی را برای بهکارگیری در هیچیک از پست‌های مدیریتی استان ندارم و گرایش سیاسی افراد به دلیل مشکلات موجود برایم مهم نیست اما برخی مدیران عملکرد ضعیفی دارند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رئیس‌جمهور ،حاضر به حضور در بین مردم مردم و نمایندگان آنان نیست، تصریح کرد: با وجود زخم خوردن مردم از مسائل اقتصادی، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در دفاع از رئیس‌جمهور دفاع بدی کرد. انتظار می‌رود رئیس‌جمهور در مجلس حضور یافته و توضیح دهد؛ کما اینکه ممکن است با توضیح رئیس‌جمهور نمایندگان اقناع شوند.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واکسن دریافت نکردیم و خودروهای اختصاص داده شده به نمایندگان مجلس بیشتر جنبه اقتصادی داشت تا جنبه اجتماعی و این خودرو به صورت امانتی چهار ساله در اختیار نمایندگان قرار گرفته است، یادآور شد: امید مردم به مجلس نباید ناامید شود؛ احساس می‌کنم گاهی اقداماتی انجام می‌شود که خلاف این موضوع است.

این مسئول به وضعیت شیوع کرونا در کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا همه بخش‌ها باید به مدیریت کمک کنند تا زنجیره ابتلا قطع شود و در این رابطه حاشیه‌سازی زمانی اتفاق می‌افتد که مجلس به متن نپردازد و بهترین واکنش مجلس به این حاشیه‌ها افزایش ارتباط مستقیم با مردم و بیشتر کار کردن است. دشمنان برای پیشبرد اهداف‌شان به این فضاسازی‌های رسانه‌ای امیدوار هستند ولی مردم ثابت کردند که با این چیزها دیدگاه‌شان تغییر نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha