• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99072014987
  • خبرنگار : 30054

چند نکته حسابداری برای کسب و کارهای اینترنتی و کوچک

چند نکته حسابداری برای کسب و کارهای اینترنتی و کوچک

شروع یک سرمایه گذاری جدید نیاز به هوشیاری زیادی دارد. از رضایت مشتری گرفته تا جستجوی بالاترین کیفیت در محصولات یا خدمات.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فینتو، یکی از موضوعات اصلی که نیاز به توجه بیشتری دارد ، شفافیت مالی است. در صورت تمام شدن پشتوانه مالی ، همه ایده های عالی در جهان از بین خواهند رفت. اگر حوزه اصلی تخصص شما در حسابداری نیست ، بنابراین به این نکات برای استارتاپ ها نگاهی بیندازید:

۱. مردم را تشویق به خرید کنید

برای مشتریانی که حساب و کتاب منظمی دارند، مبالغ بدهی خود را به سرعت تسویه می کنند و یا زودتر از تحویل کالا یا خدمات وجه را پرداخت می کنند و خوش حساب هستند بیشتر تخفیف دهید. مردم همیشه به بردشان در یک معامله نگاه می کنند و تخفیف برایشان ارزش بسیاری دارد. این کار همچنین وفاداری مصرف کننده را افزایش خواهد داد.

۲. یک نرم افزار حسابداری مطمئن تهیه کنید

ورود به حساب بانکی خود هر چند روز یکبار و نوشتن چک های کورکورانه یک روش هوشمندانه برای مدیریت پول نیست. به منظور تصمیم گیری درست در مورد پولتان ، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت ، باید تمام تراکنش های مالی را در یک نرم افزار حسابداری ثبت کنید.

به دلیل اینکه ممکن است در اوایل شروع کار جابه‌جایی های مکرر داشته باشید بهتر است از سرویس های ابری استفاده کنید.

برای استفاده از مزایای کم‌ نظیر روش حسابداری ابری نرم‌ افزار های متعددی با قابلیت های مختلفی وجود دارد. تصمیم گیری در مورد اینکه چه روش و چه سیستم حقوق و دستمزدی را انتخاب کنید، نیاز به دانستن ویژگی های مناسب مورد نیاز برای تجارت شما دارد.

به عنوان یکی از برنامه های مناسب برای حسابداری، پرداخت حقوق، دستمزد و تنخواه می‌توان از نرم افزار فینتو نام برد که به بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها در ساماندهی حسابداری کمک شایانی کرده است.

اگر کمی جستجو کنید متوجه خواهید شد که  نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو با تمامی سیستم های موجود متفاوت می باشد . این نرم افزار از قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. در میان ویژگی‌های این سیستم می‌توان به کاربری آسان، تعرفه پایین، پشتیبانی قوی، امنیت بالا، بدون نیاز به نصب و بروز رسانی خودکار اشاره کرد.

تمامی سیستم‌های آنلاین فینتو  با بهره گیری از تکنولوژی رایانش ابری این امکان را برای کاربران فراهم می کند که از هر مکان و در هر زمانی و با هر دستگاهی به فینتو دسترسی داشته باشند به کارهای خود رسیدگی کنند.

از دیگر مزایای سیستم‌های فینتو می توان به انعطاف پذیری بالا در مقابل تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی و امکان محاسبه عوامل حقوق و مزایا در روش های اجرایی مختلف توسط کاربر، دقت و سرعت در محاسبه، محیطی حرفه ای و کاربر پسند و ارائه خدمات اینترنتی ۲۴ ساعته اشاره کرد.

۳. همه پولتان برای شما نیست

به این نکته توجه کنید که ما در کار مخارجی دارید و باید آنها را بپردازید پس بهتر است پس انداز کنید و در حساب شرکت قرار دهید. معمولا حداقل شما باید برای سه ماه آینده مخارج شرکت در حسابتان پول داشته باشید و اگر مانند دوران ویروس کرونا مجبور به تعطیلی کار برای مدتی شدید بتوانید از پس هزینه های برآیید.

در حالتهای بسیار ایده آل و زمانی که وضعیت مالی شرکت بسیار خوب است گاها پس انداز را به اندازه مخارج دو سال هم قرار می دهند.

همچنین شما باید دقیقاً بدانید که می خواهید تمام پول خود را به کجا برسانید و سپس به ترتیب آن را اختصاص دهید. مواقعی اتفاق می افتد که چیزی در بودجه در نظر گرفته نشده باشد. این هزینه را صرف هزینه های موقعیت های غیر منتظره واقعی یا شرایط اضطراری کنید.

۴. بخشی از امور مالی را به شخص دیگری بسپارید

اشتباه است که در مورد مسائل مالی به تنهایی تصمیم بگیرید. زیرا چیزی که شخص شما سرمایه گذاری کرده است بیشتر از مقداری پول است و همین باعث می شود که شما احساسی تصمیم بگیرید.

بهتر است که یک حسابدار پاره وقت استخدام کنید و یا اگر وضعیت مالی خوبی ندارید از شرکا و یا همکارانی که تجربه مالی بیشتری دارند در تصمیم گیری کمک بگیرید. این متخصصان تجربه  بیشتری نسبت به شما دارند و برای پس انداز شما می توانند هنگام نزدیک شدن به یک مانع مالی احتمالی ، به شما هشدار دهند.

۵. گاهی اوقات به کمک احتیاج دارید

وام گرفتن پول نشانه ضعف نیست در حقیقت اگر فکر شده و با برنامه باشد کار بسیار درستی است. این کار از فرسودگی استارت آپ پیشگیری می کند و خطرات ناشی از تلاش های هیجانی را می گیرد. گاها در مواقع مشکلات مالی ایده های بدی به ذهن مدیران میرسد که برای مثال ندادن حقوق کارمندان است که این باعث می شود لطمه شدیدی بخورند.

از تاکتیک های حسابداری هوشمند استفاده کنید و از کمک های خارجی استفاده کنید تا بتوانید در روزهای ابتدایی کار خود با موفقیت حرکت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی