• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99072014900
  • خبرنگار : 71516

پیام‌های حماس به رژیم صهیونیستی درباره لزوم آزادی "ماهر الاخرس"

پیام‌های حماس به رژیم صهیونیستی درباره لزوم آزادی "ماهر الاخرس"

سخنگوی حماس اعلام کرد این جنبش پیام‌های واضحی را برای رژیم صهیونیستی درباره لزوم آزادی ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که از ۷۷ روز پیش تاکنون اعتصاب غذا کرده، فرستاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در سخنانی گفت: ما آماده هر گونه سناریویی هستیم. ما خواهان آزادی و حفظ سلامتی ماهر الاخرس هستیم. حماس در میدان با تمام توان خود حضور خواهد شد تا ماهر الاخرس آزاد شود. پرونده ماهر الاخرس پرونده یک ملت است و بازداشت اداری جزو بدترین بازداشت‌ها در تاریخ بشریت است.

برهوم گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل به الاخرس و برادرانش در زندان‌ها ظلم می‌کند. پرونده اسرا در قلب و وجدان هر فلسطینی آزاده‌ای است.

وی ادامه داد: بازداشت بدون محاکمه یا لیست اتهام و تمدید بازداشت بیش از یک بار جنایتی است که اشغالگران علیه اسرای فلسطینی انجام می‌دهند. پرونده ماهر الاخرس پرونده ظلم و رنج و مشکلاتی را که اسرا با آن مواجهند، در مقابل نهادهای بشردوستانه و حقوقی جهان قرار داد و باید جهان برای نجات وی و برادرانش اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی افزود: تمام مردم با الاخرس که وضعیتش بسیار وخیم شده است، متحد هستند. تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله مواضع مناسبی برای پایان دادن به رنج و مشکلاتی که این اسیر با آن مواجه است، اتخاذ نکرده است. تشکیلات خودگردان باید پرونده اسرا را در تمام محافل بین‌المللی مطرح کند چراکه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک در اختیار دارد. ما تعجب می‌کنیم که به وظایف اخلاقی، انسانی و ملی خود در قبال الاخرس و همراهانش عمل نمی‌کند.

برهوم گفت: الاخرس به اقدام میدانی مردمی نیاز دارد، برای همین از همگان می‌خواهیم وارد عمل شده و همبستگی خود را با ماهر الاخرس اعلام کنند. ما اصلی برای آزادی اسرا داریم که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. ما گنج استراتژیکی داریم و شروط خود را به اشغالگران دیکته خواهیم کرد. 

وی گفت: ما خواهان آزادی تمام اسرا به ویژه اسرای قدیمی، زنان، کودکان، بیماران و کسانی هستیم که حکم‌های حبس طولانی علیه آن‌ها صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha