• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072014738
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

باشگاه‌های ورزشی محل شیوع ویروس کرونا هستند

باشگاه‌های ورزشی محل شیوع ویروس کرونا هستند

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: باشگاه‌های ورزشی محل شیوع ویروس کرونا هستند و هیچ کسی در این شرایط نمی‌تواند بگوید با زدن ماسک و ضدعفونی کردن، ایمنی ورزشکاران را تأمین خواهیم کرد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرحله سوم توزیع واکسن آنفلوآنزا شامل تمام مددجویان مراکز توانبخشی، سالمندان، خانه‌های کودک و نوجوانان، پرسنل دامپزشکی شهرستان از امروز به صورت رایگان آغاز خواهد شد، همچنین در این مرحله باقیمانده پرسنل مراکز جامع سلامت، بیماران دیالیزی و مادران باردار و کادر درمان واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه واکسن بیماران پیوندی استان اصفهان با فراخوانی که از طریق اداره پیوند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و ارسال پیامک به بیماران انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر توزیع واکسن آنفلوآنزا برای این گروه به صورت استانی انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه در راستای اجرای دقیق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی دو مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت اردستان پلمب شد، گفت: با وجود اهمیت صنوف، متاسفانه برخی مغازه‌داران به گونه‌ای در فروش و برخورد با مشتریان رفتار می‌کنند که انگار چیزی به نام ویروس کرونا وجود ندارد و همه چیز طبق روال ۸ ماه پیش است. تهدیدکنندگان سلامت مردم و اصناف متخلف در حوزه رعایت موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا با سخت‌گیرانه‌ترین برخورد مواجه خواهند شد.

ذبیحی با بیان اینکه در گشت‌هایی که همکاران ما انجام می‌دهند و گزارشاتی که به شبکه بهداشت و درمان اردستان رسیده متاسفانه استفاده از ماسک توسط مردم ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش داشته، گفت: ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس بسیار موثر است، زیرا کرونا ویروس در نتیجه سرفه و عطسه افراد مبتلا در هوا پخش می‌شود و استفاده از ماسک جلوی ابتلا به کووید ۱۹ را تا میزان زیادی خواهد گرفت.

وی در خصوص اجرای طرح جریمه افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: هنوز ابلاغی در این خصوص انجام نشده است و همکاران ما همچنان به صورت گشت ارشاد کرونا با تذکرات زبانی به مردم یادآوری می‌کنند که از ماسک استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، گفت: گشت‌های شبکه بهداشت و درمان به صورت روزانه فعال هستند و بر اجرای محدودیت‌ها نظارت و بازرسی دارند. با توجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در اردستان قرمز است، اما همچنان مراکز ورزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. انتظار داریم اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی فعالیت‌های ورزشی به کمک شبکه بهداشت و درمان بیاید و در تعطیلی و توجیه ورزشکاران اقدام کند.

ذبیحی با بیان اینکه اولویت نخست تعطیلی نیست، ولی اگر شرایط به نحوی رقم بخورد که اوضاع بدتر شود مجبور به اعمال محدودیت‌ها و حتی پلمب اماکن هستیم، گفت: باشگاه‌های ورزشی محل شیوع ویروس کرونا هستند و هیچ کسی در این شرایط نمی‌تواند بگوید با زدن ماسک و ضدعفونی کردن ایمنی ورزشکاران را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha