• پنجشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99071713055

برپایی نمایشگاهی متفاوت در طریق الحسین(ع) ابرکوه

برپایی نمایشگاهی متفاوت در طریق الحسین(ع) ابرکوه

ایسنا/یزد بلوارهای سردار شهید جلایی و ابوریحان بیرونی ابرکوه با لحاظ تدابیر بهداشتی مقابله با کرونا و اقدامات شبیه‌سازی به نمایشگاه بزرگ اربعین با عنوان طریق الحسین(ع) تبدیل شد.

موکب خدام الحسین (ع) شهرستان ابرکوه که همه‌ ساله یکی از موکب‌های فعال در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا بود، امسال که به واسطه شیوع کرونا و میسر نبودن برگزاری پیاده‌روی اربعین، با همکاری سایر هیئت‌های مذهبی شهرستان، مسیر بلوارهای ابوریحان بیرونی و سردار شهید جلایی را به نمایشگاه بزرگ اربعین تبدیل کرد.

عزاداران حسینی از هفته گذشته با نصب رقم عمود روی تیرهای برق میانه بلوار، پرچم و تابلوهای عزا، بنر عکس‌های پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته و مراسم عزاداری مردم ابرکوه در مشهد مقدس و همچنین ایجاد موکب‌های نمادین، مسیر نامبرده را به «طریق الحسین (ع)» تبدیل کردند.

مسیر طریق الحسین(ع) با ایجاد موکب‌هایی جهت پذیرایی براساس موازین بهداشتی، نمایشگاه عکس و وصیت‌نامه شهدا، پخش مداحی‌های اربعین، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، خدمات پزشکی و خدمات عام‌المنفعه، فضاسازی شده است.

به منظور حفظ سلامتی شهروندان در رابطه با این مسیر هیچ‌گونه دعوت عمومی به پیاده‌روی یا تبلیغات نشده و از عزاداران خواسته شد تا با وسایل نقلیه شخصی از طول مسیر و نمایشگاه بازدید کنند. همچنین هیچ‌کدام از مواکب در خیابان دایر نشده تا برای تردد مردم مشکل ایجاد نشود و ساعت و روز خاصی جهت بازدید اعلام نشده تا موجب تجمع در مسیر نگردد.

در موکب مجموعه فرهنگی ندای بهشت در عمود ۳۴ طریق الحسین(ع) ابرکوه مؤسسات این مجموعه از جمله گروه هنری آینه، هیئت دانش‌آموزی علمدار حسین (ع)، مرکز خدمات روان‌شناختی آشیانه مهربانی و قرارگاه دانش‌آموزی و خانه طلاب جوان خشت اول، برنامه‌های توزیع برچسب با مضامین مذهبی، پشت‌نویسی ماشین، خوشنویسی، واکس، توزیع ماسک و توزیع پیکسل شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را انجام می‌دهند.

همچنین گروه سرود حافظان عَلَم در این موکب به اجرای سرود مرتبط با اربعین حسینی پرداخته و مرکز خدمات روان‌شناختی آشیانه مهربانی نیز مشاوره‌هایی در زمینه خانواده و انجام تست روانشناسی به صورت رایگان ارائه می‌کند.

یادآور می‌شود؛ هر شب بعد از پایان برنامه‌ها، کل این مسیر به همت شهرداری ابرکوه محلول‌پاشی و ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha