• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99071612714
  • خبرنگار : 50300

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

کمبود ۸۵ مرکز اختلالات یادگیری در خوزستان

کمبود ۸۵ مرکز اختلالات یادگیری در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان باید ۱۱۸ مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم در نتیجه ۸۵ مرکز در استان کمبود داریم زیرا به ازای هر ۵ هزار دانش آموز باید یک مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم.

سیده فرانک موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (۱۶ مهر) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان لازم التوجه دو دسته هستند؛ دسته اول دانش آموزان دیرآموز و دسته دوم دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری. دانش آموزان دیرآموز دانش آموزانی هستند که عملکرد آن‌ها در آزمون‌های هوش در فاصله ۱ تا ۲ انحراف استاندارد و کمتر از میانگین جامعه است. سالانه ۶ تا ۷ درصد از دانش آموزانی که سنجش می‌شوند، دیرآموز تشخیص داده می‌شوند. این دانش آموزان جزو دانش آموزان استثنایی نیستند و در مدارس عادی درس می‌خوانند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش نسبت به این دانش آموزان کاهش تراکم کلاس‌ها است، به ازای هر یک دانش آموز دیرآموز، سه نفر از تعداد دانش آموزان کاهش پیدا می‌کند. این دانش آموزان در مراکز اختلالات یادگیری نیز آموزش می‌بینند. مجموع دانش آموزان دیرآموزی که در استان وجود دارند، ۱۶ هزار و ۳۲۸ نفر هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزانی که دارای اختلالات یادگیری هستند، با وجود اینکه هوش عادی دارند اما پیشرفت تحصیلی آن‌ها نسبت به همسن‌هایشان یکسان نیست. سرمایه گذاری برای این دانش آموزان باعث کاهش ترک تحصیلی و تکرار پایه می‌شود. در استان خوزستان ۳۳ مرکز اختلالات یادگیری داریم؛ در این مراکز دانش آموزان آموزش می‌بینند و پیشنهاد می‌شود مراکز دولتی اختلالات یادگیری گسترش پیدا کنند.

موسوی در پایان گفت: در استان باید ۱۱۸ مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم در نتیجه ۸۵ مرکز در استان کمبود داریم. چون به ازای هر ۵ هزار دانش آموز باید یک مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم. در الوار گرمسیری، اروند کنار، اندیکا، دهدز، حمیدیه، هویزه و زیدون هیچ گونه مرکز اختلال یادگیری نداریم.

به گزارش ایسنا، همچنین علی ممبینی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اظهار کرد: بر اساس آمار سنجش دانش آموزان، سالانه ۱۰ درصد از نوآموزان شناسایی شده دچار مشکل تشخیص داده می‌شوند که عمدتا دچار اختلالات یادگیری، دیرآموز، استثنایی و... هستند. ما موظف هستیم برای این دانش آموزان امکاناتی فراهم کنیم. اگر در مقطع ابتدایی به این افراد توجه نکنیم در بزرگسالی با معضل مواجه می‌شوند.

وی افزود: امروز ما سی و سومین مرکز اختلالات یادگیری را در ناحیه ۴ اهواز افتتاح کردیم. اگر این مراکز راه اندازی می‌شوند تماما با تلاش آموزش و پرورش است و هیچ دستگاهی به ما کمک نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha