• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071612100
  • منبع : نمایندگی سمنان

گلایه شاهچراغی از مانع‌تراشی‌ بر سر طرح‌های آبی سمنان

گلایه شاهچراغی از مانع‌تراشی‌ بر سر طرح‌های آبی سمنان

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان به انتقاد از آنچه مشکل‌تراشی بر سر طرح‌های آبرسانی استان می‌خواند گفت: در خصوص تامین آب برای استان مشکل تراشی‌هایی انجام می شود که قابل پذیرش نیست.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با معاون استاندار و مسوولان حوزه امور روستایی استان به تمجید از رشادت‌های روستاییان و عشایر پرداخت و اظهار کرد: عشایر در کشور و بویژه در استان سمنان به هنگام گرفتاری دادرس و فریاد رس و حامی و پشتیبان کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: عشایر از غیرت دینی، ناموس پرستی، وطن پرستی و ایثار و فداکاری بسیار ویژه ای برخوردار هستند و همواره شاهد بودیم عشایر استان در کمک رسانی به نیروهای رزمنده حضور کامل داشتند.

وی با بیان اینکه عشایر ما عشایری متدین، مذهبی و ولایی هستند ادامه داد: مسئولین باید نسبت به رسیدگی به عشایر  و تحقق مطالبات آنها بهتر و بیشتر توجه داشته باشند.

شاهچراغی افزود: عشایر بخش اعظمی از گوشت و لبنیات کشور را تامین و در اختیار مرم قرار می دهند و به این واسطه نباید محتاج و نیازمند باشند ، لذا از مسئولان انتظار داریم نسبت به توقع بجای عشایر که رسیدگی به مطالباتشان است ، اهتمام کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه روستاهای استان از نظر زندگی و دسترسی به برق و آب و شبکه تلفن همراه در شرایط خوبی قرار دارند اضافه کرد: در فصل تابستان در برخی از روستاها کمبود آب بوجود می آید؛ این مهم نیز به دلیل کویری بودن استان است و می‌طلبد که مسئولان به این امر نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به کم‌آبی در این استان گفت: ما در استان، تشنه آب هستیم و در سفر ریاست جمهوری به استان نیز بر دو مساله تامین آب و اشتغال تاکید کردم.

شاهچراغی افزود: در خصوص تامین آب برای استان مشکل تراشی‌هایی انجام می شود که قابل قبول نیست، استان سمنان نیز جزئی از کشور است و دسترسی به آب پایدار نیز از مطالبات به حق مردم این استان است.

وی بر لزوم تامین آب برای روستاییان استان تاکید و تصریح کرد: احیاء، لایروبی و مرمت قنات ها و چاه های آب روستاها با کمترین هزینه می تواند در آبادانی روستا تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به وضعیت خوب اشتغال در برخی روستاها گفت: بر اساس گزارش و آمار و اطلاعات، روستاهایی با جمعیت بالا در استان وجود دارد که راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک در محل این روستاها می تواند به اشتغال، کسب درآمد و معیشت آنها کمک به سزایی داشته باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عشق مردم به امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امام صادق می فرماید هرکسی که‌ حسینی باشد، خداوند به واسطه حُب و عشق امام حسین(ع) به زندگی دنیوی و اخروی او برکت و خیر می‌دهد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و عدم امکان برپایی راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: به واسطه کرونا در بحث راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی که نماد عشق و حُب به امام حسین(ع) است مشکل ایجاد شده است با این وجود همانطور که‌ مقام‌ معظم رهبری تاکید فرمودند، مردم باید به زیارت اربعین در خانه‌ها اکتفا کنند.

امام جمعه سمنان ضمن دعوت مردم به توجه جدی به توصیه‌های بهداشتی گفت: مردم باید امروز بیش از هر زمانی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک به منظور جلوگیری از انتقال بیماری اهتمام ورزند و در عین حال به مباحث و مسائل مذهبی خود نیز بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha