• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99071309276
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان عنوان کرد

افزایش ۲۳ درصدی خروجی آب از سد تهم

افزایش ۲۳ درصدی خروجی آب از سد تهم

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای سال آبی جاری، خروجی سد تهم ۲۳ درصد افزایش داشته است.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت‌ سدهای استان در بازه زمانی اول تا چهارم مهر ماه امسال، اظهار کرد: سد تهم در مهرماه سال‌ گذشته ۶۷ درصد بود که این میزان در سال‌جاری به ۶۵ درصد رسیده است. همچنین در سال آبی گذشته، ۵۷ درصد سد تهم پر بود که این میزان به ۶۲ درصد رسیده است.

وی درصد پر بودن سد کینه‌ورس در سال‌جاری را ۸۹ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در بازه زمانی اول تا چهارم مهرماه سال گذشته ۹۰ درصد بود. همچنین درصد پر بودن سد تالوار در سال‌گذشته ۲۵ درصد بود که این میزان در سال‌جاری به ۲۳ درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه حجم مخزن سد تهم در سال‌جاری ۵۵ میلیون مترمکعب است، ادامه داد: این رقم در سال گذشته ۵۶ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۲ درصدی حجم سد در طی یک سال دارد. حجم مخزن سد گلابر در سال گذشته ۶۵ میلیون مترمکعب بوده که نشان از افزایش ۱۰ درصدی حجم سد طی یک سال دارد و در حال حاضر حجم مخزن سد گلابر ۷۲.۵ میلیون مترمکعب شده است.

افشاری با اشاره به پر بودن حجم مخزن سد کینهورس به میزان ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب، تصریح کرد: این رقم در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بوده که نشان از کاهش یک درصدی حجم سد در طی یک سال گذشته دارد. حجم مخزن سد تالوار ۱۱۷ میلیون مترمکعب است که این رقم در سال گذشته ۱۲۶ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۷ درصدی حجم سد دارد.

وی عنوان کرد: درصد تغییر خروجی آب در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در سد تهم ۲۳ درصد، گلابر ۹۳ درصد، کینه‌ورس ۱۴ درصد و تالوار ۸۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: درصد تغییر ورودی آب در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در سد تهم ۱۰۰ درصد کاهش، سد گلابر ۵۰ درصد و کینه‌ورس ۲۳۳ درصد افزایش داشته و این در حالی است که ورودی سد تالوار نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha