• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99071208862
  • خبرنگار : 50210

فرماندار:

تاکسی های اراک به افراد فاقد ماسک خدمات ندهند

تاکسی های اراک به افراد فاقد ماسک خدمات ندهند

ایسنا/مرکزی فرماندار اراک گفت: تاکسی ها موظفند به افراد فاقد ماسک خدمات رسانی نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین بختیاری دوازدهم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در جلسه بیان کرد: در بحث آرامستان مقرر شد که شهرداری ظرف 48 ساعت طرح خود برای فعالیت این مجموعه را ارائه کند به گونه ای که این طرح علاوه بر کنترل تراکم جمعیت مانع تحقق حقوق شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه براساس این طرح تعداد درب های ورودی و خروجی آرامستان افزایش یافت و مقرر شد که هیچ فردی بدون ماسک وارد این مجموعه نشود، البته برای رفاه حال سالمندان تصمیم بر این شد که این افراد بتوانند با خودروی شخصی وارد آرامستان شوند.

فرماندار اراک با تاکید بر اینکه تاکسی ها موظفند که به افراد بدون ماسک خدمات رسانی نداشته باشند، افزود: مقرر شده است که اتوبوس ها به اندازه ظرفیت صندلی های موجود مسافر سوار کنند، همچنین پلیس راهور نیز به تاکسی هایی که در صندلی عقب سه مسافر سوار می کنند، تذکر بدهد.

بختیاری با اشاره به اقدام برخی تاکسی ها در افزایش رقم کرایه تاکسی، گفت: برای افزایش کرایه تاکسی باید میزان افزایش در شورای شهر و کمیته تطبیق فرمانداری اراک به تصویب برسد که فعلا بحث افزایش قیمت مطرح نیست و لازم است که اطلاعیه ای شامل بندهای مدنظر به صورت ویژه در سطح استان منتشر شود تا مردم از تمامی تصمیمات و الزامات مطلع باشند.

به گزارش ایسنا، محسن خیرمند معاون پیشگیری دادگستری استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید اصرار بر برخورد با خودروهای عمومی باشد و طرح ناظر اطلاعات را فعال کرد که در صورت رعایت نکردن پروتکل ها سریعا برای راننده پیامک ارسال شود، افزود: از هفته گذشته تاکنون با توجه به تاکید بر رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها، انتظار می رفت که شهرداری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر نسبت به اجرای مصوبه ستاد بیماری کرونا در استان با جدیت ورود کند که متاسفانه این امر محقق نشد و باید در این راستا سمن ها را به سمت چنین نظارت هایی هدایت کرد.

در این جلسه، احمد سجادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز با اشاره به بررسی و بازرسی رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان بیان کرد: در این راستا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها در ادارت مناسب است، اما ارائه خدمات غیر حضوری ضعیف است، وضعیت شاخص های مذکور در مدارس مطلوب است و حضور دانش آموزان در مدارس نیز در کمترین میزان ممکن قرار دارد و مراکز بهداشتی نیز نیازمند مواد ضدعفونی هستند.

دکتر سعید حمیدی رییس دانشگاه اراک نیز با اشاره به اینکه تمامی کلاس های تئوری دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به شکل غیرحضوری است و تمام دوره دکتری به دلیل تعداد اندک دانشجویان حضوری برگزار می شود، گفت: در حوزه دروس عملی 5 هفته در نظر گرفته شده است، به طوری که در حال حاضر در سه خوابگاه 160 نفر دانشجو مستقر هستند که دو هفته از آموزش های آنها گذشته و سه هفته دیگر دوره آنها پایان می یابد و گروه دیگری از دانشجویان مستقر می شوند و تاکنون مشکلی در این راستا وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، محسن ابدال رییس مجمع خیرین سلامت استان مرکزی، با بیان اینکه وضعیت آرامستان اراک مناسب نیست و انواع مراسم در این آرامستان در حال برگزاری است، افزود: علاوه بر آرامستان، خیابان جهانپناه نیز وضعیت مناسبی ندارد و محلی برای دور دور جوانان است، عده ای بدون ماسک در تردد هستند و انواع اغذیه فروشی ها فعالند و میز و صندلی چیده اند که هیچ تذکری را نمی پذیرند و حتی تذکردهندگان و سمن ها را نیز در مواردی مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

وی اضافه کرد: با تعطیلی مدارس در هفته جاری بخشی از دانش آموزان به سمت کانون پرورش فکری روانه می شوند که با توجه به فضای مسقف کلاس ها احتمال خطر افزایش می یابد و باید برای آن نیز تدابیری اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرمانداران شهرستان های ساوه، تفرش، دلیجان و خمین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با ویروس کرونا ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha