• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99070806216
  • خبرنگار : 50189

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تاکنون هیچ توزیع داروخانه ای واکسن آنفلوآنزا نداشته ایم/شفاف سازی در توزیع

تاکنون هیچ توزیع داروخانه ای واکسن آنفلوآنزا نداشته ایم/شفاف سازی در توزیع

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه تاکنون واکسن آنفلوآنزا در بین داروخانه ها توزیع نشده است اظهار کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که تا این لحظه هیچ واکسن آنفلوآنزایی در بین داروخانه های استان توزیع نشده است و فعلا این توزیع در سطح مراکز بهداشتی و درمانی است.

دکتر "حمیدرضا رشیدی" نژاد در گفت و گو با ایسنا، درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا در کرمان گفت: هنوز درصد سهمیه قطعی واکسن آنفلوآنزا برای استان کرمان از سوی وزارت بهداشت به اعلام نشده است اما تاکنون تعداد اندکی واکسن در اختیار استان قرار گرفته شده و برای توزیع آن نیز دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده است که طبق آن عمل خواهیم کرد.

رشیدی نژاد با بیان اینکه طبق دستورالعمل های ابلاغی در ابتدا واکسن آنفلوآنزا در بین کادر بهداشتی و درمانی، خانم های باردار و بیماران خاص به صورت رایگان توزیع و تزریق خواهد شد ادامه داد: کمیته توزیع این واکسن را در اختیار معاونت بهداشتی قرار داده است تا طبق دستورالعمل های بهداشتی، کار توزیع واکسن آنفلوانزا در میان گروه های هدف را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون واکسن آنفلوآنزا در بین داروخانه ها توزیع نشده است اظهار کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که تا این لحظه هیچ واکسن آنفلوآنزایی در بین داروخانه های استان توزیع نشده است و فعلا این توزیع در سطح مراکز بهداشتی و درمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره نحوه توزیع محموله اول واکسن آنفلوانزا در کرمان تصریح کرد: مرکز ثامن الائمه اولین مکانی است که امسال در کرمان تزریق واکسن آنفلوآنزا جهت بیماران دیالیزی صورت گرفته است.

رشیدی نژاد با بیان این مطلب که هنوز زمان دقیق ورود محموله دوم واکسن آنفلوانزا به استان مشخص نیست، اظهار کرد: احتمالا طی دو تا سه روز آینده یک محموله دیگر واکسن آنفلوانزا وارد استان خواهد شد که در کمیته توزیع واکسن آنفلوآنزا نحوه توزیع آن مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در کمیته توزیع واکسن به منظور شفاف سازی توزیع علاوه بر همکاران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دو دستگاه نظارتی خارج از دانشگاه نیز عضو این کمیته می باشند تاکید کرد: تا این لحظه توزیع داروخانه ای واکسن آنفلوآنزا در استان کرمان صورت نگرفته است و به محض آنکه توزیع داروخانه ای صورت گیرد، به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد تا افراد در اولویت های دوم و سوم بتوانند با مراجعه به داروخانه ها این واکسن را تهیه و تزریق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha