• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99070806082
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد:

اهمیت پرداخت زکات در کاهش آسیب‌های اجتماعی

اهمیت پرداخت زکات در کاهش آسیب‌های اجتماعی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با پرداخت زکات، ساماندهی و توزیع درست آن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرقت، تأخیر در ازدواج، کاهش طلاق، بیکاری و ... می‌شود.

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی در جلسه شورای زکات که هفتم مهرماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا، به‌ویژه ۶۳۰۰ شهید لرستان، اظهار کرد: زکات یکی از ضروریات دین اسلام است و هرکس آن را انکار کند کافر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه زکات در همه ادیان قبل از اسلام بوده اما تبلور و جلوه آن در دین اسلام نمود بیشتری یافته است، افزود: هر کس زکات نپردازد برای او نه نمازی است نه حج و نه جهادی.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: ائمه باید در باب اهمیت زکات، به‌گونه‌ای عمل کنند و شیوه‌هایی بکار گیرند که مردم به انجام این واجب الهی ترغیب و تشویق شوند.

شاهرخی با اشاره به برکات زکات در افزایش رزق و روزی، برکت مال و وسیله تقرب الهی خاطرنشان کرد: خمس و زکات جز اموال معاملاتی دین اسلام هستند که باعث می‌شوند پیوند عواطفی در بین مردم به وجود آید.

وی ادامه داد: توجه به دو واجب الهی خمس و زکات باعث کاهش فاصله بین فقیر و غنی می‌شود و شکاف بین آن‌ها را از بین می‌برد.

امام‌جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: اگر همه استان‌ها نسبت به پرداخت در حد و اندازه‌ای که واجب الهی بر گردن دارند اقدام کنند شاهد این‌همه آسیب‌های اجتماعی، سرقت، تأخیر در ازدواج، افزایش طلاق، بیکاری و ... نخواهیم بود.

شاهرخی با تأکید بر پرداخت خمس و زکات، ساماندهی و توزیع درست آن، تصریح کرد: با تلاش در راه زکات جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود و از ابتلای کودکان و نوجوانان به انواع آسیب‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در باب زکات و تأثیرات مهم آن، ادامه داد: تحلیل آثار ارزشمند زکات و ارائه خدمات و امکانات حاصل از پرداخت آن مانند گاز، برق، بهداشت، راه و ... در مناطق دورافتاده و محروم برکات زیادی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha