• پنجشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99062720762
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

برگزاری ۱۰۱ برنامه شاخص ویژه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

برگزاری ۱۰۱ برنامه شاخص ویژه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همزمان با چهل‌سالگی دفاع مقدس توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و الگو قرار دادن مکتب حاج قاسم سلیمانی در دستور کار است، گفت: ۱۰۱ برنامه شاخص و تعدادی ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری ۲۷ شهریورماه در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه مجاهدان عرصه خبر نقش حساسی در انتقال آثار دفاع مقدس دارند، اظهار کرد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال جاری و با ایام سوگواری آقا عبدالله (ع) مقارن شده است که فرصت بسیار مناسبی برای بیان مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا و تاثیر آن بر دفاع مقدس و پیروزی‌های جامعه است، ۴۰ سال است که از آن دوران به ظاهر جنگ و آشوب و مشکلات فراوان گذشته است اما در عین حال در باطن خود یک نعمت بزرگ و یک لطف خفیه الهی نهفته دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ملت و کشور محصول دفاع مقدس است و این عزت و پیشرفت در سطوح و عرصه‌های علمی، فرهنگی و دفاعی نمود پیدا کرده است، افزود: نمونه عینی این اقتدار را در حضور کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا می‌توان عنوان کرد که این روحیه در واقع نشئت‌گرفته از فرهنگ ارزشی جنگ تحمیلی است، شاهد بودیم که کشورهایی که ادعای مدرنیته دارند همه به دنبال سرقت لوازم پزشکی از یکدیگر بوده و درصدد حذف افراد مسن و سالخورده از جامعه خود هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به کمک‌های مومنانه ملت ایران در جریان ویروس منحوس کرونا اشاره و تصریح کرد: حضور ملت ایران در این زمینه مثال‌زدنی است اما عده‌ای به دنبال ضعیف کردن این فرهنگ نوع‌دوستی، خدمت‌گزاری و ایثار مردم هستند، به‌علاوه و در طول این ۴۰ سال به‌وفور شاهد خشن نشان دادن صحنه‌های دفاع مقدس بوده و اینک نیز در تلاش هستند تا این آثار را از کتب درسی حذف کنند، این وظیفه ما و به‌خصوص رسانه‌ها بوده که با جدیت ورود پیدا کنیم، همان‌طور که شاهد بودیم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در زمان جنگ نقش مهمی برای تشویق مردم برای حضور در جبهه‌ها ایفا کردند.

ذوالفقاری نقش دیگر رسانه‌ها را در تبیین مفاهیم دفاع مقدس، گفتمان‌سازی و نهادینه‌کردن آموزه‌های دفاع مقدس دانست و گفت: در استان بیش از ۱۵۰ موضوع ناب در این حوزه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شهید سورانی ( ناجی آبادان)، شهید ظفر خالدی ( کوچکترین شهید کشور)، پیاده‌روی مردم لردگان برای حضور در جبهه، حماسه پل جویبر و انهدام آن توسط نیروهای تیپ دفاع قمر بنی هاشم (ع) استان، نخستین شهید مدافع حرم کشور (علی عسگری طاقانکی)، نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی ( محمدحسن قاسمی) و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهل‌سالگی دفاع مقدس کشور و استان در سال جاری و به‌صورت ویژه از اواخر سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: ستاد کشوری و استانی گرامیداشت برنامه‌ها با شعار « ما قوی هستیم» جلسات خود را از ابتدای سال جاری آغاز کرد که این برنامه‌ها در استان و به ریاست استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها از ۱۷ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و الگو قرار دادن مکتب حاج قاسم سلیمانی در دستور کار است، تاکنون ۱۰۴۰ برنامه از سوی ستادهای شهرستانی به ستاد استانی واصل شده و ۱۰۱ برنامه شاخص و تعدادی ویژه برنامه در دستور کار است، نخستین برنامه رژه نیروهای موتوری همراه با کمک مومنانه بدون حضور مردم است و دومین برنامه دیدار ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس استان‌ها است که این برنامه در دانشگاه شهرکرد و با تجلیل از پیشکسوتان شاخص استانی برگزار خواهد شد.

افتتاح فاز نخست موزه فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

ذوالفقاری در ادامه از تجلیل از هشت نفر از افراد برگزارکننده دائمی نماز در ادارات، نهادها، کارخانجات و مساجد محلات خبر داد و بیان کرد: دیگر برنامه افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، ۹ سال است که کلنگ این ساختمان با مساحت ۵ هکتاری زمین و محوطه زده شده و تاکنون با کمک‌های استانی و کشوری فاز نخست این مجموعه آماده و قابل بهره‌برداری است و همزمان با هفت مرکز فرهنگی دیگر به‌صورت ویدئو کنفرانس بازگشایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: به‌علاوه برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس که امسال و برای نخستین بار در موزه فرهنگی دفاع مقدس و پس از افتتاح این مجموعه، در دستور کار است که ۴۰ سازمان اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند، علاوه بر این برنامه صداوسیمای استان و شبکه جهانبین به مدت ۷ شب ویژه‌برنامه‌ای از ساعت ۲۱ تا ۲۲ پخش خواهد کرد.

ذوالفقاری دیگر برنامه‌ها را غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در تاریخ ۳ مهر، پرده‌برداری از مستند  « به آن قاب سوگند» با همکاری صداوسیما، سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، زنگ مقاومت در مدارس، روایت مجازی در مدارس، یادواره شهدای منا و بیان نقش نماز  و مهدویت در دفاع مقدس عنوان کرد.

متولیان اهتمام بیشتری به فضاسازی شهری ویژه دفاع مقدس داشته باشند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس کم‌لطفی کرده‌اند، متولی اصلی فضاسازی شهرداری است و از شهرداران، دهیاران و بخشداران درخواست داریم که به این امر مهم توجه کنند چرا که هرآنچه داریم مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و اسرا است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طبق دستور مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: انتظار رهبر تولید ۱۰۰ برابری کتب دفاع مقدس است، در سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب در این حوزه و از استان و در قالب ۱۰ عنوان شفاهی و ۵۰ عنوان تالیفی تولید شد که نسبت به بسیاری از استان‌ها در این حوزه پیشتاز هستیم.

ذوالفقاری در پایان و درخصوص تحریف‌های حوزه حفظ آثار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر تحریفی در این حوزه صورت بگیرد، بنیاد حفظ آثار به‌عنوان متولی حق شکایت دارد، اگر رسانه‌ها در این زمینه مطلبی متوجه شدند می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha