• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062518639
  • منبع : نمایندگی سمنان

 مدیرکل دفتر امور زنان استانداری سمنان عنوان کرد:

نمایان شدن ضعف بازاریابی و عرضه در مشاغل خرد و خدماتی با کرونا

نمایان شدن ضعف بازاریابی و عرضه در مشاغل خرد و خدماتی با کرونا

ایسنا/سمنان  مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان معتقد است که شیوع کروناویروس و تعطیلات و محدودیت های ناشی از آن ضعف بازاریابی و عرضه در بازار مشاغل خرد و خدماتی را بیش از پیش نمایان کرد.

مهسا شاه حسینی در نشست بررسی بازاریابی مشاغل خانگی زنان استان اظهار کرد: لزوم تغییر رویکرد برای کسب و کارهای خانگی و مشاغل خرد در شرایط کنونی امری اجتناب ناپذیر است.  

وی با اذعان به اینکه در جامعه کنونی، الگو واره های بازار تغییر کرده افزود: دیگر فرصتی برای تفکر فروش بر اساس روش‌های سنتی و قدیمی در بازار وجود ندارد. 

 مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان خاطرنشان کرد: صاحبان کسب و کارهای خانگی و خانوادگی باید خودشان را به ابزارهای روز بازاریابی و فروش مجهز کنند تا بتوانند به ارتقاء خود و کسب و کارشان فکر کنند.

وی با اشاره به اثرات شیوع کرونا بر بازار فروش سنتی و هویدا شدن مشکلات این بخش گفت: شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی بسیاری از مشاغل خرد، کسب و کارهای تولیدی و خدماتی، تلنگری به جا و مناسب برای بسیاری از کسب و کارها در کشور بود .

شاه حسینی معتقد است که محصول خوب و با کیفیت تولید شده بر اساس نیاز مشتری، تنها یک بال موفقیت برای تولید کننده محصولات خانگی است، بال دوم و مهم‌تر، نحوه معرفی و بازاریابی و نهایتاً فروش محصول است. 

 مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان تصریح کرد: باید رویکرد تولیدی صاحبان مشاغل خانگی از محصول محوری به سمت بازاریابی سوق داده شده و تلاش شود تا محصول تولیدی را هر چه بیشتر، بهتر و با کیفیت‌تر به مشتری معرفی کنند.

 وی به مشکل فروش در مشاغل خانگی پرداخت و با بیان اینکه در استان سمنان تعداد بسیار بالایی از تولید کنندگان محصولات خانگی، هنوز نتوانسته‌اند برای محصولات خودشان بازاریابی کنند ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این کسب و کارها نشان، لگو، بسته بندی مناسب و حتی اسم مناسبی نیز برای محصولات عرضه شده خود ندارند و این اتفاق در عصر برندینگ که بازاریابی حرف اول را در کسب و کار می زند، مناسب نیست.

وی یادآوری کرد: امروز  باید محصولات در وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزارهای ارتباط با مشتری به درستی و با کیفیت نمایش داده شود.

شاه حسینی با بیان اینکه بازاریابی دیجیتال، معرفی، نمایش و همچنین اطلاع رسانی در مورد ارزش‌ها، ویژگی ها و منافع و مزیت های محصولات ت لیدی، برای مشتری در فضای اینترنتی است بر ضرورت رویکرد حرفه ای تر به بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی در مشاغل خانگی تاکید کرد. 

وی از تلاش استانداری برای کمک به صاحبان مشاغل خانگی در این استان خبر داد و افزود: ساماندهی  محصولات خانگی زنان در سطح روستاها و شهرهای استان و همچنین نحوه ایجاد غرفه های مجازی و فروش محصولات از سوی دفتر امور خانواده و زنان استانداری سمنان در راستای مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است . 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان خاطرنشان کرد: با هدف افزایش نرخ مشارکت زنان و خانواده ها در استان، فرصت هم افزایی و مشارکت فعال برای شرکت های استارت آپی جوان و فعال به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در زمینه فروش و دسته بندی محصولات و نیز تولیدات مختلف زنان استان فراهم  شده است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha