• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061712770
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

قیام ۱۷ شهریور نفس‌های طاغوت را به شماره انداخت

قیام ۱۷ شهریور نفس‌های طاغوت را به شماره انداخت

ایسنا/زنجان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: قیام ۱۷ شهریور نفس‌های طاغوت را به شماره انداخت.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار کرد: در تاریخ انقلاب شاهد حوادثی بودیم که به نقطه عطفی در برگ زرین جمهوری اسلامی تبدیل شد و تداوم و استمرار انقلاب، ضرورت یادآوری این اتفاقات را برجسته می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ شهریورماه سال ۵۷ به جمعه سیاه و خونین معروف شد و این رویداد در آخرین سال حکومت طاغوت اتفاق افتاد، یادآور شد: در سال ۴۲ امام خمینی (ره) که اسلام را در خطر می‌دید جرقه‌های انقلاب را در بین مردم روشن کرد و اوج این معرفت در بروز حرکت‌های انقلابی در براندازی حکومت پهلوی در ۱۷ شهریورماه رقم خورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: مردم در این رویداد تاریخی صف خود را از حکومت تاریخی جدا کردند و نزدیک ۱۰۰ شهید و ۳۰۰ زخمی در این راه تقدیم انقلاب شد و جریانی اتفاق افتاد که ریشه انقلاب را محکم کرد.

وی ادامه داد: اهمیت این روز آنقدر برجسته است که حتی دشمنان نیز این واقعه را پایانی برای شورش‌های مقطعی و آغاز حرکت‌های بزرگ می‌دانستند. این روز راه رسیدن به انقلاب را تضمین کرد، نفس‌های رژیم شاهنشاهی را به شماره انداخت و معادلات ابرقدرت‌ها را درهم شکست.

ناصر، برخورداری از سلاح ایمان را یکی از ابزارهای پرقدرت در مسیر انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز به یادآوری ۱۷ شهریور تاکید دارند؛ چراکه این روزهای به یادماندنی به ما درس مقاومت و ایستادگی می‌دهد. این روز نشان داد که جنایتکاران و مستکبران محکوم به شکست هستند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل، انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام عاشورا می‌دانست، عنوان کرد: کسانی که در این مسیر در کنار رهبر خود ایستادند، همان ابوالفضل‌ها، عباس‌ها و قاسم‌های زمان بودند که از مکتب امام حسین(ع) درس گرفتند و در مقابل حکومت شیطانی ایستادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی گام اول را پشت گذاشته و به تکامل رسیده است، خاطرنشان کرد: این انقلاب حاصل خون‌هایی که است که در این راه ریخته شده و ما وظیفه داریم این روزها را برای نسل جوان یادآوری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha