• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99061712283
  • خبرنگار : 71592

توافقنامه تقویت همکاری اقتصادی و فناوری میان دولت طرابلس لیبی و ترکیه

توافقنامه تقویت همکاری اقتصادی و فناوری میان دولت طرابلس لیبی و ترکیه

وزارت صنعت و فناوری ترکیه برای تقویت همکاری دو طرف با لیبی در زمینه‌های سرمایه گذاری، کارآفرینی و فناوری، یک توافقنامه حسن نیت با بانک مرکزی این کشور منعقد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه و الصدیق عمر الکبیر، رئیس بانک مرکزی لیبی این توافقنامه را در یکی از هتل‌های استانبول امضا کردند.

وارانک طی سخنانی قبل از امضای این توافقنامه گفت که ترکیه و لیبی در سطح اقتصادی، سیاسی و نظامی با تهدیدهای زیادی روبرو هستند و در کنار یکدیگر با این تهدیدات مشترک مقابله می‌کنند.

وی بر تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف بین دو کشور به منظور تحکیم بیشتر این مقابله مشترک به ویژه پس از پیشرفت در زمینه‌های نظامی و سیاسی تأکید کرد.

وارانک گفت، زمانش رسیده که برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، فناوری، کارآفرینی و منابع انسانی از طریق پروژه‌های ملموس اقدام شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های مشترکی را در زمینه‌های سرمایه گذاری، کارآفرینی و فناوری اجرایی خواهیم کرد.

رئیس بانک مرکزی لیبی هم گفت، سیستم بانکی فعلی لیبی نیاز دارد چه از نظر فناوری و چه از نظر منابع انسانی قابلیت خود را افزایش دهد.

پس از امضای توافقنامه، هیئت‌های دو کشور پشت درهای بسته مذاکرات خود را ادامه دادند.

از زمان سقوط نظام معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱ این کشور که بزرگترین ذخیره نفتی را در آفریقا دارد، صحنه درگیری‌های متوالی است. از سال ۲۰۱۵ نیز دو قدرت بر سر حکومت بر لیبی وارد جنگ شده‌اند؛ دولت وفاق ملی لیبی به نخست وزیری فایز السراج که مقر آن در طرابلس قرار دارد و مورد حمایت ترکیه و سازمان ملل است و دولت دیگر در شرق لیبی که "خلیفه حفتر"، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی در راس آن است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha