• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061712216
  • خبرنگار : 50159

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان:

نگاه به ورزش در شرایط کرونایی مغرضانه نباشد

نگاه به ورزش در شرایط کرونایی مغرضانه نباشد

ایسنا/زنجان رئیس هیئت تکواندو استان زنجان گفت: در شرایط کرونایی، نگاه به مقوله ورزش نباید مغرضانه باشد.

علی سپهری شامگاه دیروز (۱۶ شهریورماه) در نشست خبری به مناسبت روز جهانی تکواندو که در محل خانه تکواندو زنجان برگزار شد، با بیان اینکه ورزش در شرایط کرونایی روزگار بسیار سختی را دنبال می‌کند، افزود: فراموش نکنیم تعطیلی ورزش در شرایط کنونی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد، خسارتی که تا سالیان سال قابل جبران نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز با تعطیلی ورزش به بهانه انتشار ویروس کرونا، شاهد تجمع جوانان در سایر مراکز از جمله قلیان‌سراها هستیم، تصریح کرد: معتقدیم نگاه به مقوله ورزش در شرایط کنونی نباید نگاه مغرضانه باشد؛ چرا که شرایطی که امروز برای تمرین ورزشکاران در اماکن ورزشی مهیا شده، به مراتب بهتر از اماکنی است که شاهد تجمعات غیرضروری در آن هستیم.

این فعال ورزشی، با یادآوری اینکه تکواندو جزو هیئت‌هایی است که به لحاظ درآمدی در شرایط مطلوبی – قبل از شیوع کرونا – قرار داشت اما امروز این شرایط برای تکواندو همانند شایر هیئت‌ها سخت شده است، ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده، مربیان و باشگاه‌داران خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده و حتی دو باشگاه خوب تکواندو در زنجان در آستانه تعطیلی بود که اجازه چنین کاری داده نشد.

سپهری با اشاره به اینکه نگاه برخی از مسئولان به موضوع ورزش در شرایط کرونایی، تعطیلی بیچون و چرای این عرصه است، اظهار کرد: تصور بر این است که در چنین شرایطی اگر ورزش به مدت چند ماه به کل تعطیل شود، آب از آب تکان نخواهد خورد، غافل از اینکه تبعات تعطیلی ورزش در جامعه، فارغ از آسیب‌های فیزیکی، خسارت‌های فرهنگی، روانی و ... را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان در خصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به باشگاه‌داران و جامعه ورزشی خسارت دیده از کرونا، ابراز کرد: متاسفانه همه کسانی که شرایط دریافت این تسهیلات را داشتند، موفق به دریافت این تسهیلات _ که انتظار داشتیم بلاعوض باشد – نشدند، هر چند معتقدیم این میزان تسهیلات نمی‌تواند جواب‌گوی مشکلات جامعه ورزشی که به واسطه کرونا با آن دست به گریبان هستند، باشد.

وی با بیان اینکه تکواندو زنجان دارای ۱۵ هزار و ۵۰۰ ورزشکار و ۱۶۴ مربی و داور بوده و یکی از اولویت‌های این هیئت، تربیت و معرفی یک ورزشکار به رقابت‌های المپیک است، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه ورزش، بحث حفاظت و نگه‌داری از ورزشکار تا رسیدن به مدارج عالی در رده سنی بزرگسالان است که معتقدیم برای رسیدن به این مهم، ضمن فراهم کردن زمینه حضور ورزشکار در رقابت‌های معتبر، رسانه، جامعه و خانواده نیز باید هیئت را در اینخصوص همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha