• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061611539
  • خبرنگار : 71610

اسرائیل الیوم: مذاکرات عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پیشرفت چشمگیری داشته است

اسرائیل الیوم: مذاکرات عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پیشرفت چشمگیری داشته است

یک رسانه عبری زبان از پیشرفت چشمگیر در زمینه عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل در سفر داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به ریاض پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه یسرائیل هیوم (اسرائیل الیوم) با اشاره به گفت‌وگوها درباره توافق برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی، نوشت: پیشرفت بسیار مهمی در زمینه عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض صورت گرفته است، اما ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان همچنان مخالف این اقدام است و به همین دلیل تردیدهایی وجود دارد که آیا این "توافق تاریخی" در آینده نزدیک محقق خواهد شد یا خیر.

این روزنامه فاش کرد که در جریان سفر هفته گذشته جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، وی طرح سه‌جانبه‌ای را مشابه کوزوو میان واشنگتن، ریاض و تل‌آویو به مقامات عربستان پیشنهاد کرد. این طرح بسیار حائز اهمیت بوده اما موفقیت آمیز بودن آن قطعی نیست.

طبق این گزارش، ترامپ هفته گذشته از تقویت روابط خود با کوزوو در مقابل انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داد.

یسرائیل هیوم در ادامه درباره مواضع مقامات آمریکا در قبال عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل نیز نوشت: اختلافاتی در دولت آمریکا درباره توافق اسرائیل و عربستان و اینکه آیا چنین توافقی برای اسرائیل در دوره فعلی مفید است یا خیر، وجود دارد. برخی از مقامات دولت آمریکا معتقدند که باید از "دوره تاریخی" توافق اسرائیل و امارات برای پیشبرد روند توافق اسرائیل و عربستان استفاده شود.

طبق گزارش این روزنامه، در مقابل مقامات دیگر دولت آمریکا معتقدند که "ملت عربستان آماده صلح با اسرائیل نیستند، چراکه عربستان بر خلاف امارات همچنان روابط بسته‌ای با جهان دارد و دیدگاه‌های مخالف اسرائیل در آن حاکم است."

این مقامات معتقدند که دستیابی به توافق میان عربستان و اسرائیل در شرایط کنونی مانند صلح میان رژیم صهیونیستی و اردن و مصر، تنها منجر به صلح در سطح رهبری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha