• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99061611304
  • خبرنگار : 30054

راهنمای شکست؛ قصه پر فراز و فرود استارتاپ

راهنمای شکست؛ قصه پر فراز و فرود استارتاپ

پیروزی و موفقیت از جمله مفاهیم اجتماعی پر رنگ امروز هستند.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام تیسا، لازم نیست جستجوگری کاربلد باشیم تا آن‌همه کتاب ها، مقالات و ویدئوهای انگیزشی و تکنیکی که قصد دارند راه و مسیر موفقیت را به ما آموزش دهند ببینیم.

حال آنکه آن‌روی سکه ی پیروزی اغلب نادیده انگاشته ایم. جستجوگرانِ پیروزی همواره بیش از آنکه نگران شکست باشند، همواره تمام توانشان را در راه موفقیت صرف کرده اند بی آن‌که بیراهه های پیش رو را رصد کرده باشند.

 استارتاپ ها، که در تعریفشان خطرپذیر بودن مستتر است، دریچه‌ی تازه ای به دنیای برد و باخت در اقتصاد معاصربوده اند و افسانه ها و قصه های فراوانی از تلاش و کوششی که گاه موفق و گاه ناموفق بوده اند را برایمان به ارمغان آورده اند.

اکوسیستم کارآفرینی ایران به عنوان بستری نوپا اما از معضلات زیادی در دهه اخیر رنج برده است. یکی از آنها که بیشتر از باقی به چشم می‌آید همانا دانش بومی و کاربردی برای جوان ترهایی است که قدم در مسیر رنج و گنج نهاده اند.

کتاب راهنمای شکست در راه اندازی و توسعه استارتاپ ها یکی از معدود آثاری‌ست که از بطن همین اکوسیستم تجربه شده و نگاشته شده است. یعنی دقیقا در زمانی که ناشران تاکید بر فروش آثار ترجمه شده خارجی دارند که ممکن است در بسیاری از محورها با شرایط زیست بوم ایران مشابهت بنیادین نداشته باشد، انتشارات تیسا ریسک انتشار کتابی تماما وطنی را تحمل کرده و این کتاب را در تیرماه سال جاری روانه بازار کرده است.

شهریار جوهری نویسنده این کتاب، تجارب متعددی که در خلال فعالیت در زیست بوم کارآفرینی ایران مستقیما داشته یا به واسطه ارائه مشاوره از دیگر کسب وکارها داشته را در خلال بیش از ۱۴۰ گفتار و در بیست و هشت گام به رشته تحریر درآورده است.

او در مقدمه تصریح کرده است که مخاطب این اثر هرفعال اقتصادی است که قصد دارد درباره کوره راه هایی بداند که ممکن است او را به بیراهه شکست ببرد. او همچنین معتقد است این کتاب کمک می‌کند یک کارآفرین بتواند در برابر ضربه هایی که به پیکره ی کسب و کارش وارد می‌شود تاب آوری بیشتری از خودش نشان دهد.

این کتاب سیصد صفحه ای در محل خبرگزاری ایسنا و با حضور فعالان استارتاپی و دانشگاهی رونمایی گردید. از سخنرانان شاخص این نشست می‌توان از دکتر حامد حیدری استاد مرکز دانش های کاربردی دانشگاه تهران و نیما محسنی بنیانگذار وب سایت همگردی نام برد.

انتهای رپرتاژ آگهی