• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99061511122
  • خبرنگار : 71145

ابوالغیط: افتتاح سفارتخانه‌های صربستان و کوزوو در قدس اقدامی باطل است

ابوالغیط: افتتاح سفارتخانه‌های صربستان و کوزوو در قدس اقدامی باطل است

دبیرکل اتحادیه عرب افتتاح سفارتخانه‌های کوزوو و صربستان در شهر قدش اشغالی را محکوم کرد و این تدابیر را باطل و مغایر با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی، قانون جهانی و قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد، قطعنامه‌های قانونی و شورای امنیت کشورها را از انتقال سفارتخانه‌هایشان به شهر قدس بازمی‌دارد زیرا این شهر از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال است. به خصوص قطعنامه ۴۷۸ مصوب ۱۹۸۰ که کشورها را از ایجاد هیئت‌های دیپلماتیک در قدس منع و هرگونه تدابیری برای تغییر وضعیت قانونی و حقوقی شهر را رد می‌کند.

در این راستا مسؤول دبیرخانه اتحادیه عرب بر موضع ثابت اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت، قدس یکی از موضوعات مورد مذاکره است که جامعه جهانی تمایل به حل و فصل آن در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین دارد در حالی که اسرائیل موضع تجاوزگرانه در این باره اتخاذ کرده است.

این مسؤول اتحادیه عرب اظهار کرد، تلاش‌های کشورها نظیر کوزوو و صربستان برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی و پیش‌دستی بر نتایج مذاکرات به منزله اقدامی اشتباه و غیرقانونی است که به شدت فرصت‌های دستیابی به صلح واقعی مبتنی بر راه حل دو کشوری براساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ را از بین می‌برد.

همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز تصمیم صربستان و کوزوو در زمینه گشودن سفارتخانه‌هایشان در قدس را خصومت علیه ملت فلسطین خواند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: ما بیانیه‌های رئیس‌جمهوری آمریکا ازبابت موافقت دولت صربستان و کوزوو مبنی بر بازگشایی سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های دو کشور در قدس اشغالی را محکوم کرده و آن را به منزله دشمنی علنی و غیرقابل توجیه علیه ملت فلسطین و مساله آن و حقوق ملی فلسطینی‌ها می‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha