به گزارش ایسنا، دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک که به زودی وارد سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایرانخودرو خواهد شد و در اختیار مصرفکنندگان قرار میگیرد، به ادعای این خودروسازی نمایشی از اوج توانمندیهای صنعت خودروی کشور در طراحی و تولید خودرویی مطابق با فناوری روز دنیاست. این خودرو اکنون در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد تا نمادی از کیفیت خودروهای تولید داخلی باشد.
دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهرهگیری از پیشرانه قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک میکشد که پیشتر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.
در بررسی فنی این محصول، بیان میشود که نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب میآید. این محصول جدید ایرانخودرو پیشرانه EF۷ مجهز به توربوشارژر است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر را نشان میدهد که بیانگر کشش فوقالعاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است. انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایرانخودرو صورت میگیرد و شتاب ۱۱ ثانیهای را برای این خودرو به ارمغان میآورد.
دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانوادهها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر میرسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.
در رابطه با تجهیزات ایمنی و رفاهی باید گفت که دنا پلاس توربو اتوماتیک در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز رقیبی را پیشروی خود نمیبیند. این خودرو در بخش ایمنی از چهار کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره میبرد و ترمزهای عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره میبرد.
در بخش فرمان نیز سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعتهای مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه میکند که موجب سهولت فرمانپذیری در سرعتهای پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعتهای بالا میشود.
محصول جدید ایرانخودرو از سیستم تهویه اتوماتیک نیز بهره میبرد و سرنشینان عقب نیز با دریچهای مجزا میتوانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت میگیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگوهای جلو و عقب و تیوتر مجهز شدهاند.
چراغهای جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپهای LED و چراغ روشنایی در روز مجهزاند و چراغ مهشکن عقب و جلو نیز از آپشنهای استاندارد این سدان جدید به حساب میآید. آیینههای جانبی نیز در دناپلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.
ایرانخودرو برای ایمنی محصول جدید خود سیستم ضد سرقت را در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز کرده است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره میبرد.
باتوجه به اینکه صندلیهای خودرو یکی از مهمترین بخشهای یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان است، دنا پلاستوربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره برده و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است. ضمن اینکه دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدلهای پیشین از داخل کابین میسر است.
همچنین آپشن محبوب ایرانیان، "سانروف" نیز به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد. دناپلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیطهای تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره میبرد .
این گروه صنعتی مدعی است که ورود دنا پلاس توربو اتوماتیک به بازار طی روزهای آینده قطعا نگاه به تولیدات خودروسازان ایرانی را در بازار تغییر خواهد داد و مشتریان مشکلپسند را راضی خواهد کرد و در مقایسه با رقبا خود قیمت این محصول یکی از مهمترین مولفههای این محصول است. خودروی دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک با قیمت مناسب میتواند بهترین انتخاب باشد؛ چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، توسط شبکه بزرگی از نمایندگیهای خدمات پس از فروش درسطح کشور پشتیبانی میشود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را نیز از این حیث آسوده نماید.
انتهای پیام
نظرات