• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99061510817
  • خبرنگار : 71457

جنبش فتح موضع بحرین درباره عادی سازی را هم‌ردیف با مواضع "دشمنان امت" خواند

جنبش فتح موضع بحرین درباره عادی سازی را هم‌ردیف با مواضع "دشمنان امت" خواند

سخنگوی جنبش فتح اعلام کرد، هرکس با منافع ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها مخالفت کند، جز خیانت و ننگ چیزی عایدش نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حسین حمایل، سخنگوی جنبش فتح اعلام کرد، موضع بحرین در قبال عادی‌سازی روابط با اشغالگر اسرائیلی در زمره موضع دشمنان امت است.

این اظهارات حمایل در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر مداخله بحرین در مصوبات اتحادیه عرب و مخالفت با درخواست فلسطین جهت برگزاری نشست فوق‌العاده برای اعلام مخالفت با عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی مطرح شد.

حمایل گفت: موضع بحرین در قبال عادی سازی روابط با اسرائیل، باعث می‌شود که بحرین در زمره دشمنان امت عربی و اسلامی قرار بگیرد. هرکس با منافع ملت فلسطین و حقوق قانونی آنها مخالفت کند، جز خیانت و ننگ به چیزی دست نمی‌یابد.

وی ادامه داد: بحرین حریم هوایی خود را در مقابل پروازهای اسرائیلی به امارات باز کرد، همچنین رهبران منامه اشاره‌های متعددی را مبنی بر پذیرش عادی سازی با اسرائیل و "معامله قرن" آمریکا مطرح کردند و منامه میزبان کنفرانسی جهت اعلام بخش اقتصادی این معامله کذائی بود.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد که عادی سازی هیچ فایده‌ای به آن کشورها نخواهد رساند، چراکه تنها طرفی که از آن بهره‌برداری می‌کند، اسرائیل است، عادی سازی برای آن کشورها جز وضعیتی از شکاف با ملت‌هایشان به بار نخواهد آورد. مردم فلسطین در مخالفت با هرگونه نمود عادی‌سازی یکپارچه هستند.

در همین راستا، اولین هواپیمای اسرائیلی که به امارات رفته بود، با استفاده از حریم هوایی بحرین و عربستان، به اراضی اشغالی بازگشت.

یک مسؤول برجسته اسرائیلی نیز پیش‌بینی کرده است، بحرین کشور بعدی باشد که بعد از امارات، با اسرائیل به توافق عادی‌سازی روابط دست‌ می‌یابد.

در همین حال، منابع دیپلماتیک گفتند، کشورهای عربی مانع بررسی یا محکومیت گام‌های عادی سازی اسرائیلی - اماراتی می‌شوند و فلسطین علیه تلاش‌ها برای ساکت کردن و بازداشتنش از مخالفت با عادی سازی اقداماتی را شروع کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha