• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99061510430
  • خبرنگار : 50046

یک روانشناس در خراسان شمالی:

وسواس عملی در کمین دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا

وسواس عملی در کمین دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا

ایسنا/خراسان شمالی یک روانشناس در خراسان شمالی گفت: وسواس عملی در کمین دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا است.

دکتر حسین صفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نگرانی های والدین در ارتباط با فرستادن فرزندان خود به مدارس اظهارکرد: نگرانی والدین در این شرایط یک امر منطقی است اما افراط در بروز نگرانی ها هم برای خود والدین و هم برای دانش آموزان دردسرساز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید نگرانی های خود را در ارتباط با مدرسه فرزندانشان کنترل کنند، تاکید کرد: در واقع نگرانی حد و مرز دارد و اگر از حد بگذرد تبدیل به وسواس خواهد شد.

صفری افزود: اگر استرس و اضطراب والدین به دانش آموزان منتقل شود در آن ها مشکل وسواس عملی به وجود می آید که هم درمان آن سخت خواهد بود و هم اینکه هزینه بر است.

وی با تاکید براینکه تعلیم و تعلم تعطیل بردار نیست، ادامه داد: راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان همچون شیفت بندی دانش آموزان، طرح زوج و فرد، شبکه شاد و ... در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان بتوانند از آن ها استفاده کنند.

این روانشناس تصریح کرد: دانش آموزان آموزش پذیر هستند و والدین به جای نگرانی و استرس باید به فرزندان خود آموزش بدهند که در شرایط شیوع ویروس کرونا در مدرسه چگونه رفتار کنند، چطور پروتکل های بهداشتی و ... را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید به این نکته توجه کنند که انتقال استرس و نگرانی با آموزش متفاوت است و از سوی دیگر تاکید خیلی زیاد بر دانش آموزان مبنی بر اینکه حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند خود سبب بروز استرس در دانش آموزان می شود.

صفری با اشاره به اینکه برخی از والدین اعلام کرده اند که فرزندان خود را طی امسال به مدرسه نمی فرستند، گفت: به نظر بنده این تصمیم، تصمیم منطقی نیست چراکه نمی توان همه چیز را به علت انتشار ویروس تعطیل کرد، در واقع سلامتی امر خیلی مهمی است اما هر مسئله ای راه حلی دارد و باید برای مقابله با این ویروس راه حل مرتبط و درست پیدا کرد.

وی افزود: باید به دانش آموزان آموزش دهیم که چگونه پروتکل بهداشتی را رعایت کنند نه اینکه صحنه را خالی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha