• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99061309653
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل اوقاف استان:

۱۸۰۰ مورد از موقوفات همدان دارای سند تک برگی جدید هستند

۱۸۰۰ مورد از موقوفات همدان دارای سند تک برگی جدید هستند

ایسنا/همدان مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: ۱۸۰۰ مورد از موقوفات همدان دارای سند تک برگی جدید هستند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی پنج‌شنبه ۱۳ شهریورماه در جمع خبرنگاران، در مورد طرح اخذ سند مالکیت برای موقوفات و اماکن مذهبی همدان گفت: حدود ۴۰۰ مورد نیز دارای سند دفترچه‌ای هستند و مواردی که فاقد سند مالکیتند در مرحله سند دار شدن قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کل موقوفات استان ۳۴۰۰ مورد و حدود ۲۰۰۰ اماکن مذهبی در همدان موجود است، اظهار کرد: به دنبال احیای سنت حسنه وقف هستیم و مجموعه موقوفات استان وضعیت نسبتا خوبی دارد و جزء استان‌های میانی است.

حاجی‌زین‌العابدینی درباره اقدامات مجموعه وقف همدان همزمان با شیوع کرونا توضیح داد: این مجموعه از محل موقوفات مرتبط اقدام به تهیه و توزیع ۶۱ هزار بسته‌ بهداشتی و حمایتی، ۲۱ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش برای پرسنل بیمارستان‌ها، ۸۰۰ دست لباس برای کادر درمان، ۱۵ هزار بسته حمایتی به ارزش حدود ۴۰۰ هزار تومان و ۳۷۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد، ادامه داد: در روزهای همه‌گیری کروناویروس ارائه خدمات به متوفیان نیز بر عهده مجموعه اوقاف همدان بود و ‌پرسنل باغ بهشت زحمات زیادی در این رابطه کشیده‌اند.

حاجی‌زین‌العابدینی در رابطه با طرح «شمیم حسینی» اظهار کرد: سال‌های گذشته اعزام مبلغ، پخت غذا، مجالس روضه‌خوانی و اجرای تعزیه از برنامه‌های این طرح بود، امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه قرار شد طبخ غذای گرم نداشته باشیم اما چون برخی نذورات با نیت طبخ غذا بود ۱۵۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۳۰ میلیون تومان طبخ و ‌توزیع شد. 

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این طرح تهیه و توزیع ۲۰۰۰ بسته مواد غذایی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان، ۴۱ هزار و ‌پانصد بسته اقلام بهداشتی به ارزش ۵۹ میلیون تومان بود و در کل ۸۸۰ میلیون تومان صرف این طرح شد.

مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در ایام محرم امسال ۲۵ مبلغ عمومی و ۱۵ مبلغ اعزامی به تبیین درس‌های عاشورا مشغول هستند، علاوه بر این مقرر شد مبلغین به علت اهمیت مضرات مواد مخدر خانواده‌ها را نسبت به این معضل حساس‌تر کنند. 

وی با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در رابطه با وقف را احصاء کرده‌ایم و دفاتر مشاوره وقف در ادارات دایر هستند، یادآور شد: افراد می‌توانند هر کسی را که صلاح می‌دانند متولی وقف خود قرار دهند و ما فقط به دنبال احیاء این سنت حسنه هستیم.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه در سال ۹۹ شش مورد وقف جدید در استان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی از این موقوفات یک باب منزل مسکونی در ملایر بود که دو میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

وی درباره پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌ مطرح  کرد: امسال سه پروژه مسکونی در شهرستان همدان است که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، دو پروژه تجاری هم در شهرستان ملایر است که ارزش ریالی ۴۵ میلیارد تومان دارد و شامل بازار مبل منبت و فروشگاه مرکزی است و از محل عواید موقوفات تأمین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha