• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061209302
  • خبرنگار : 71145

ادامه دیدارهای بارزانی در بغداد با تمرکز بر حل اختلافات بغداد و اربیل

ادامه دیدارهای بارزانی در بغداد با تمرکز بر حل اختلافات بغداد و اربیل

نیچروان بارزانی که به منظور سفر ماکرون به عراق امروز، چهارشنبه وارد بغداد شده بود با عمار حکیم و رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با عمار حکیم، به بررسی اوضاع عراق و مساله انتخابات زودهنگام و نیز مشکلات بغداد و اربیل و مذاکرات و گام‌هایی برای حل مشکلات پرداخت.

بارزانی همچنین به عمار حکیم و موسسان ائتلاف "عراقیون" تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

در بیانیه دفتر حکیم آمده است، دو طرف درباره اهمیت وجود اراده سیاسی برای حل مشکلات کشور و همکاری و تلاش مشترک بین طرف‌های ملی عراق به منظور برداشتن گام‌هایی در آینده با تکیه بر دیدی جدید جهت مقابله با چالش‌ها و نجات کشور از مشکلات و بحران‌ها رایزنی کردند.

همچنین در ادامه دیدارهای بارزانی او با برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد.

آن دو درباره اوضاع سیاسی کشور و منطقه تبادل نظر کرده و روی اهمیت وحدت گروه‌ها برای عبور از بحران‌های کشور توافق نظر داشتند.

در این دیدار بر لزوم حل مشکلات بین دولت عراق و اربیل براساس قانون اساسی و حفظ درآمد شهروندان اقلیم و عراق بدون هیچ تبعیضی تاکید شد.

همچنین «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق از «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان و هیئت همراه استقبال کرد.

طرفین در این دیدار درباره اوضاع سیاسی و امنیتی و تحولات مربوط به وضعیت بهداشتی و تاثیرات و پیامدهای آن بر اوضاع اقتصادی کشور گفت‌وگو کردند.

الحلبوسی و بارزانی در این دیدار همچنین درباره دستورکار پارلمان، مهم‌ترین موراد قانون‌گذاری در مرحله آتی از جمله قانون انتخابات که پیشتر مورد تصویب قرار گرفته، تعیین‌تکلیف موضوع حوزه‌های انتخاباتی و اصلاح قانون دادگاه عالی فدرال و دیگر قوانین در دست بررسی گفت‌وگو کردند.

طرفین در پایان بر اهمیت تداوم گفت‌وگوها و حل و فصل مسائل مورد اختلاف طبق قانون اساسی و تلاش برای مقدم شمردن منافع عالی ملی و هماهنگی برای گذر از بحران‌ها و بهبود وضعیت کشور تاکید کردند.

همچنین بارزانی و هنیس پلاسخارت فرستاده سازمان ملل به عراق به بررسی روند سیاسی و اوضاع عراق و اقلیم کردستان پرداخته و گفتند، مذاکره بین بغداد و اقلیم درباره بودجه و حقوق کارمندان اقلیم مورد اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha