• جمعه / ۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060705625
  • خبرنگار : 71516

ازسرگیری فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو/ روسیه: به موفقیت مذاکرات خوش‌بین هستیم

ازسرگیری فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو/ روسیه: به موفقیت مذاکرات خوش‌بین هستیم

فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو که اخیرا به دلیل ابتلای چهار تن از اعضای هیئت‌های سوری به کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، پنجشنبه ازسرگرفته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، منابعی از هیئت مخالفان سوریه اعلام کردند این نشست‌ها در غیاب چهار عضو از کمیته کوچک قانون اساسی که به کرونا مبتلا شده‌اند ازسرگرفته شد. قرار است فعالیت‌های این کمیته تا ۲۹ اوت ادامه داشته باشد.

گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت بعد از انجام تست‌های اضافی رسما از سوی مقامات پزشکی متخصص در سوئیس به دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل ابلاغ شد که می‌توانیم نشست‌ها را برگزار کنیم اما باید فاصله‌گذاری اجتماعی و تدابیر لازم رعایت شود.

وی از دریافت پیام‌هایی از طرف‌های بین المللی فعال در بحران سوریه مبنی بر حمایت قوی‌شان برای حل بحران خبر داد. اشاره وی به ترکیه، روسیه، ایران و آمریکا است که نمایندگانی را به مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو اعزام کردند.

جیمز جفری، فرستاده آمریکا به سوریه هم چهارشنبه از ژنو وارد آنکارا شد. 

وی به خبرنگاران گفت که از ژنو که شاهد برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی است، وارد ترکیه شده است و در ژنو "تحولات مهمی" درباره پرونده سوریه وجود دارد.

در این راستا سادات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه با فرستاده سازمان ملل در ژنو دیدار کرد و دو طرف بر لزوم احیای روند سیاسی در سوریه و ادامه فعالیت کمیته قانون اساسی تأکید کردند.

هیئت مخالفان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امیدواریم که جلسه سوم کمیته قانون اساسی سوریه در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شود.

الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه از حضور هیئت‌های سوری در نشست‌ها خبر داد و به برخی اصلاحات در فعالیت کمیته قانون اساسی اشاره کرد. 

وی گفت: ما به فرستاده ویژه اعلام کردیم نتایج آزمایشاتی که پزشکان سوئیسی انجام دادند نشان داد خطری علیه سلامتی شرکت‌کنندگان وجود ندارد و توافق شد مذاکرات ادامه داشته باشد.

وی گفت که به موفقیت مذاکرات خوش‌بین است. نمایندگان روسیه در ژنو مذاکراتی با هیئت‌های دولت و مخالفان انجام داشتند و به گفته فرستاده روسیه دو طرف آمادگی‌شان را برای مذاکرات سازنده اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha