• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99060605249

استاندار فارس:

اراده دولت حمایت از حمل و نقل عمومی است

اراده دولت حمایت از حمل و نقل عمومی است

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه اراده دولت حمایت از حمل و نقل عمومی در شهرها است، ابراز امیدواری کرد که خط ۲ و سه مترو و تراموای شیراز در فرصت زمان بسیار کوتاه به بهره برداری برسد.

عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه ۶ شهریور در آیین افتتاح آخرین ایستگاه خط یک متروی شیراز، با بیان اینکه پروژه‌ها و فعالیت‌های شهرداری شیراز در رفاه و آسایش شهروندان اثرگذار بوده است، افزود: گذشتگان شیراز آثار ارزشمندی را به ارمغان گذاشتند که یکی از شاخصه‌های این کلانشهر بازار وکیل، مساجد و دروازه قرآن است.

استاندار فارس با تاکید براینکه ما نیز حتما باید آثار فاخری را برای آیندگان باقی بگذاریم، گفت: یکی از زیرساخت‌ها که برای آیندگان باقی می‌ماند و نام نیکی بجا می‌گذارد موضوع حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی است.

رحیمی گفت: در یک قرن اخیر اقتصادمان تکیه بر نفت داشته و چرخ اجرایی کشور بر مبنای درآمد حاصل از نفت می‌چرخید و امروز به یکباره آن درآمد را از دست دادیم، اما دولت توانسته است با تکیه بر اقتصاد بدون نفت، چرخ کشور را به گردش در بیاورد.

او ادامه داد: هرچند می‌دانیم مشکلات و معضلاتی در زندگی مردم حاصل شده اما این به آن معنی نیست که دولت تلاشی نکرده باشد.

استاندار فارس گفت: در استان فارس در نقاط مختلف پروژه‌های زیرساختی در حمل و نقل در دست اجرا است و کارگاه‌های بسیار فعالی نظیر پروژه آزادراه شیراز اصفهان، بزرگراه شیراز-بوشهر، بزرگراه شیراز- جهرم- لار، بزرگراه شیراز- فسا-داراب- بندرعباس، بزرکراه شیراز-استهبان-نی ریز و پروژه بزرکراه شیراز یزد وجود دارد که هزاران میلیارد تومان در ساخت آنها هزینه می‌شود.

رحیمی افزود: خوشبختانه در شیراز خطوط حمل و نقلی در حال جمع شدن است و شاهد تکمیل پروژه‌های حوزه راه آهن، فروشگاه، مترو و حمل و نقل ریلی هستیم.

به گزارش ایسنا، پیش از افتتاح پروژه ایستگاه وکیل‌الرعایا، پروژه بازسازی بزرگراه خلیج فارس نیز به بهره برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در حاشیه این مراسم  گفت: عملیات اجرایی پروژه بازسازی بزرگراه خلیج فارس از ۲ سال پیش آغاز شد که امروز شاهد بهره برداری از ۲.۵ کیلومتر مسیر اصلی و ۳.۵ کیلومتر مسیر تندرو هستیم.

اسماعیل صالحی با بیان اینکه طول پروژه بازسازی بزرگراه خلیج فارس شیراز ۱۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع در سال ۱۳۹۹   آسفالت در سطح شهر شیراز انجام شده و تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیون متر مربع می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha