• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99060605232

شهردار شیراز:

تکمیل برخی ایستگاه‌های خط دوم متروی شیراز تا پایان سال

تکمیل برخی ایستگاه‌های خط دوم متروی شیراز تا پایان سال
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس شهردار شیراز، ایستگاه مترو وکیل الرعایا را زیباترین ایستگاه مترو کشور دانست و با بیان اینکه تا پایان امسال تلاش میشود برخی ایستگاههای خط ۲ مترو نیز آماده شود، ابراز امیدواری کرد که در خط دو مترو، ایستگاههایی احداث شود که برند زیباترین ایستگاه‌های مترو کشور به نام شیراز ثبت شود.

حیدر اسکندرپور پنج‌شنبه ٦ شهریور در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو وکیل الرعایا، از مردم کلانشهر شیراز بابت تاخیر در افتتاح این ایستگاه عذرخواهی کرد.

او افزود: این ایستگاه در دو مرحله با وجود آمادگی برای افتتاح به دلیل حاکمیت شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاد.

شهردار شیراز ادامه داد: به دلیل نزدیکی ایستگاه مترو وکیل الرعایا به بازار وکیل، با استمداد و بهره گیری از معماری زندیه تلاش کردیم وفاداری این پروژه به معماری بازار وکیل و بافت تاریخی شیراز را اعلام کنیم.

اسکندرپور با بیان اینکه این ایستگاه در واقع یک مجموعه فرهنگی است و به مناسبت‌های مختلف از گالری هنری این ایستگاه استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنبن در مناسبت‌های شهریور و ایام نوروز که شیراز شاهد تعدد و تردد مسافران هستیم، این مکان به فرصتی برای ارائه تولیدات فرهنگی این کلانشهر اختصاص می‌یاید.

او اظهار کرد: در ساخت چنین پروژه‌هایی تلاش می‌شود تا مباحث اقتصادی هم مدنظر قرار گیرد، از این رو طبقه همکف و معبر اصلی این ایستگاه به فعالیت تجاری اختصاص داده شده تا از این طریق بخشی از هزینه‌های این پروژه تامین شود.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه ساخت چنین پروژه‌هایی با همکاری جمعی امکان تحقق دارد، افزود: ساخت این ایستگاه در کمترین زمان ممکن نشان از توان بالای فنی، مشاورین، پیمانکاران و مجموعه شهرداری دارد.

اسکندرپور اضافه کرد: این پروژه و مجموعه مترو شیراز با مشارکت دولت اجرایی شده و در حالی که دولت روزهای سختی را طی می‌کند اما با تزریق اعتبار بخشی از این پروژه به سرانجام رسیده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی، تزریق اعتبار به چنین پروژه‌هایی همت می خواهد، عنوان کرد: دو یا سه ایستگاه از خط دو مترو شیراز نیز تا پایان امسال  به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha