• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99060504094
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون وزیر کشور:

دستگاه‌های دولتی در حمایت از سرمایه‌گذاران خساست به خرج ندهند

دستگاه‌های دولتی در حمایت از سرمایه‌گذاران خساست به خرج ندهند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر کاهش چشمگیر داشته است، اما هم‌چنان این استان در رتبه‌های بالای بیکاری است، نباید دستگاه‌های دولتی در حمایت از سرمایه‌گذاران خساست به خرج دهند.

بابک دین‌پرست پنجم شهریورماه در بازدید از واحد تولید آب معدنی در شهرستان فارسان در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به واحدهای صنعتی، اظهار کرد: برای اعطای این تسهیلات برخی محدویت‌های قانونی وجود دارد و آخرین و پنجمین مرحله اعتبار ابلاغ شده است و تا چند روز آینده در بانک‌های عامل توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تاکید کرد: تا آنجایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد باید از سرمایه‌گذران حمایت کنیم تا برای افراد بیکار اشتغال ایجاد شود.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر کاهش چشمگیر داشته است، اما هم‌چنان این استان در رتبه‌های بالای بیکاری  است، نباید دستگاه‌های دولتی در حمایت از سرمایه‌گذاران خساست به خرج دهند.

دین‌پرست در خصوص مشکل تسهیلات واحد آب معدنی شهرستان فارسان گفت: پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار خرید تجهیزات و راه‌اندازی خط تولید این کارخانه در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اخذ آب‌بها توسط آب منطقه‌ای برای واحدهای تولید آب معدنی که راه‌اندازی نشده و هیچ برداشتی تاکنون نداشته‌اند، یادآور شد: اگر ظرفیت‌های قانونی در کشور وجود داشته باشد می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد رونق اقتصادی در واحدهای صنعتی باید مجوز افرادی که زمین دریافت کرده اما واحد صنفی را راه‌اندازی نکرده‌اند باز پس گرفته و مجدد به سرمایه‌گذران واگذار شود.

در ادامه علی درخشان مدیرعامل کارخانه آب‌معدنی راستاب با بیان اینکه برای این واحد صنعتی تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: سال گذشته برای راه‌اندازی ۴ خط تولیدی نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار بودیم اما با افزایش قیمت‌ها این هزینه به شدت افزایش دارد.

وی ادامه داد: برای خرید تجهیزات و راه‌اندازی خط‌های تولید نیازمند تسهیلات هستیم، احداث یک خط تولید سوددهی ندارد، این واحد تولیدی می‌تواند برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

درخشان بیان کرد: آمادگی همکاری با سایر سرمایه‌گذران از جمله بنیاد برکت وجود دارد.

در پایان مرداس طاهری فرماندار فارسان با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرک‌های صنعتی اختصاص پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: این تسهیلات یک ‌ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد اشتغال مردم این منطقه کشاورزی و دامپروری است و یک واحد صنعتی دام و طیور با ظرفیت ۶۰ هزار راس فعال است.

طاهری با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷۰ طرح و پروژه با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان فارسان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است، گفت: خیرین این شهرستان نیز هماهنگی خوبی با مجموعه دولت در احداث پروژه‌های عمرانی دارد.

فرماندار فارسان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد صنایع مزاحم در شهرستان فارسان به شهرک صنعتی این شهرستان منتقل شد و برای این موضوع نیازمند اعتبار و تسهیلات است تا بخشی از مشکل اشتغال آها برای استقرار در محل جدید حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha