• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99060503959
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کارشناس مسائل سیاسی:

کادرسازی باید در اولویت مدیران قرار گیرد

کادرسازی باید در اولویت مدیران قرار گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کادرسازی باید در اولویت مسئولان و مدیران قرار بگیرد، گفت: متاسفانه کادرسازی در حوزه‌های مختلف برای تربیت نیروی انسانی توانمند، کارآمد و خلاق اولویت مسئولان قرار نگرفته است، باید اجازه آزمون و خطا را به جوانان بدهیم.

مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصو ص تاثیرات چرخش نخبگان در بدنه جامعه، اظهار کرد: یکی از ملاک‌های توسعه و پیشرفت در تمامی نظام‌های فکری و سیاسی گردش نخبگان است، این گردش می‌تواند در حوزه‌های مختلف اعم از انتخابات، سیاست، مدیریت و فرهنگ موجب تزریق افکار و ایده‌های نو به بدنه سیستم شود.

استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه ضروت چرخش نخبگان یک امر اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: امروز توسعه کشور به گردش نخبگان گره خورده است و تمامی اندیشمندان به این مسئله اذعان دارند، در برخی از حوزه‌ها توجه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران نمود بیش‌تری دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور غلظت آسیب‌های نبود چرخش نخبگان در بحث مدیریت بالا رفته است، چرخش بین‌نسلی در میان نخبگان در کشور صورت نگرفته است، شاهدیم که با برگزاری انتخابات یک جریان سیاسی می‌رود و جریان سیاسی دیگری بر سرکار می‌آید و همواره شاهد یک ثبات در مدیریت هستیم و نسبت به تربیت نسل مدیریتی جدید برای اداره کشور بی‌توجه بودیم.

نوروزی افزود: این بی‌توجهی بسیار آسیب‌زا است، مدیریتی که اکنون بر کشور حاکم است، انگیزه‌ای برای پیشرفت ندارد، گردش نخبگان موجب تولید ایده و انگیزه برای کارآمدی سیستم می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نسل مدیریتی کشور که اکنون پست‌های حساس در دست آن‌ها است باید بر فضای عمومی کشور، امور بین‌الملل، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و ... درک کاملی داشته باشند، تاکید کرد: نسلی که عهده‌دار این مسئولیت می‌شود باید به تمامی امور آگاهی کامل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کادرسازی باید در اولویت مسئولان و مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه کادرسازی در حوزه‌های مختلف برای تربیت نیروی انسانی توانمند، کارآمد و خلاق اولویت مسئولان قرار نگرفته است، باید اجازه آزمون و خطا را به جوانان بدهیم.

نوروزی تاکید کرد: شاهد بودیم نسل جوان، کشور را در جنگ تحمیلی به خوبی مدیریت کرد، نسل جوان از دانش کافی برخوردار است، لازم است جوانان در مدیریت‌های میانی به‌کارگیری و برای مدیریت کلان آماده شوند.

 عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: چرخش نخبگان در کشور باید به یک گفتمان قالب در بحث مدیریت کشور تبدیل شود تا بتوان با کادرسازی موجب تحرک و پویایی در کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha