• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060302598
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار خبر داد

افتتاح ۹ پروژه جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولت

افتتاح ۹ پروژه جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولت

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از افتتاح ۹ پروژه جهادکشاورزی شهرستان با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر در هفته دولت خبر داد.

عبدالحسین اکبری افزود: این پروژه ها مربوط به آبیاری کم فشار، احیاء و مرمت قنوات، پرورش ماهیان زینتی بسته بندی ادویه و سردخانه بالای صفر است.

وی با اشاره به اثرگذاری افتتاح طرح های مذکور در شهرستان گفت: افزایش راندمان آب کشاورزی مستلزم جلوگیری از هدررفت آب در مخازن شامل قنوات و استخرهای کشاورزی و در مسیر انتقال آب به مزارع و باغات بوده، در همین راستا اجرای پروژه های احیاء و مرمت قنوات و اجرای خط انتقال آب با لوله گام مؤثری در جهت بهبود راندمان مصرف آب کشاورزی روستاهای سطح شهرستان است.

اکبری بیان کرد: با افتتاح این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ساکنان روستا در هنگام اجرای پروژه، برای افراد شاغل در بخش کشاورزی روستا نیز تثبیت شغل انجام گرفته و از مهاجرت به سمت شهرها جلوگیری می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت های بخش کشاورزی یکی از مهمترین فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است که باعث رونق اقتصادی روستاها و افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بهار، در نخستین روز از هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان بهار و جمعی از مسئولان پروژه آبیاری کم فشار مزارع و باغات در روستای وهنان افتتاح شد.

این پروژه در مساحت ۶۰ هکتار با لوله گذاری ۶۸۳۸ متر در مجموع با اعتباری افزون ۱۳۴ میلیون تومان که ۴۸ میلیون تومان سهم دولت و الباقی آورده شخصی است، با هدف جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری مورد بهربرداری و سپس پروژه مرمت و لایروبی قنات روستای زاغه مورد بهره برداری قرار گرفت.

اراضی تحت پوشش این روستا ۱۲۰ هکتار و تعداد کشاورزان بهره بردار ۷۶ جفت است که در مجموع بیش از ۱۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ۱۱۰۰ میلیون ریال اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی کشاورزان است.

انتهای خبر

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha