به گزارش ایسنا در مراسم افتتاح این میز که همزمان با آغاز هفته دولت انجام شد، حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه نیز حضور داشت.
پس از افتتاح این میز ، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و حسین جابری انصاری، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه به ارائه توضیحاتی در مورد خدمات ارائه شده از سوی این میز به مردم پرداختند .
فعالیت میز خدمت در وزارت خارجه در حوزه «تایید اسناد» مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز فعال بوده اما اکنون با پوشش دادن سایر بخش های خدمات کنسولی، این پروسه تکمیل گردیده است. با تحول اخیر، مراجعین به جای سرگردانی در طبقات و راهرو های ساختمان ها، مستقیما به میز جدید خدمت رجوع نموده و در گیشه های مختلف: از بخش های سجلات و احوال شخصیه، گذرنامه و روادید، تابعیت، امور مهاجرین و پناهندگان، امور دانشجوئی، خدمات کنسولی و قضائی و ...، سرویس می گیرند.
پاسخگوئی از طریق نوبت دهی حضوری و یا اینترنتی (با هدف کاهش ازدحام جمعیت) و با مراجعه مستقیم به گیشه ها صورت پذیرفته و ضمن نظارت مستمر بر نحوه پاسخگوئی، موانع پیدا و پنهان بروکراسی اداری از سر راه برداشته شده و میزان شفافیت در انجام خدمات، در سطح قابل قبولی بالا می رود.
در کنار ارائه خدمات حضوری و در چارچوب توسعه دولت الکترونیک، ارتقاء کیفی خدمت رسانی مجازی از طریق «سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی» موسوم به «میخک» از مدتها پیش در دستور کار قرار داشته و بستر های ارائه کلیه خدمات در حوزه های متنوع سجلی، قضائی، تائید اسناد، گذرنامه، تنظیم وکالتنامه، امور دانشجوئی و.. با هدف تسهیل، ساده سازی، اصلاح روندها و کاهش مراجعات حضوری در آن به مرور تکمیل شده و ارتقاء و گسترش یافته اند.
انتهای پیام
نظرات