• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99060302078
  • خبرنگار : 50052

اختصاص دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان مینودشت

اختصاص دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان مینودشت

ایسنا/گلستان نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان مینودشت خبرداد.

رضا آریانپور در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان مینودشت اظهار کرد: افتتاح سد نرماب قطعاً باعث خیر و برکت برای کل استان می‌شود. این سد یک‌سوم آب شرب استان را تأمین خواهد کرد و ۱۸ هزار هکتار زمین کشاورزی نیز با استفاده از این سد آبیاری خواهند شد.

وی افزود: تأخیر در افتتاح و تکمیل سد و تأخیر در جابجایی مردم روستای جنگلده بالا مینودشت باعث نگرانی و سلب اعتماد اهالی شده بود که با پیگیری‌های انجام‌شده تا حدودی این قضایا مدیریت شده است.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس بیان کرد: در رابطه با روستای جنگلده بالا مسئولان قول دادند تا پایان سال مردم را منتقل کنند که امیدواریم به این قول وفادار باشند و مردم بیشتر از این دچار عدم اطمینان نشوند.

وی با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور، گفت: مهندس حاج رسولیها در این دیدار اعلام کرد برای سد نرماب ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ اختصاص پیدا کرده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم اخیراً طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین آب منطقه‌ای و قرارگاه خاتم‌الانبیاء اختصاص پیدا کرد. طبق پیش‌بینی مدیرعامل آب منطقه‌ای کشور، سد نرماب در خردادماه سال ۱۴۰۰ به مرحله آبگیری خواهد رسید و امیدواریم در هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح این پروژه عظیم باشیم.

آریانپور با اشاره به بیمارستان مینودشت، گفت: این بیمارستان، از نبود نیروی تخصصی مناسب و تجهیزات کافی رنج می‌برد و مردم دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان فاقد دستگاه سی‌تی‌اسکن است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته عملاً دریافت دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان مینودشت به ایستگاه آخر رسیده است. موضوع در هیئت امنای صرفه جویی ارضی بوده و به‌محض اختصاص اولین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، یکی از آن‌ها به بیمارستان مینودشت تحویل داده خواهد شد. همچنین دستگاه دیالیز نیز در ماه‌های آینده پیگیری می‌شود.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس بیان کرد: اکثر روستاهای مینودشت آب شرب موردنیاز خود را از چشمه‌ها تأمین می‌کنند. شبکه آبرسانی فرسوده است و باید این موضوع در سطح ملی پیگیری شود.

نماینده مردم شرق استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین ابریشم استان گلستان در شهرستان مینودشت تولید می‌شود، نوقان داری یک ظرفیت اشتغال‌زا برای اقشار ضعیف، روستایی و زنان خانه‌دار است. ثبت ملی شهرستان مینودشت به‌عنوان شهر ملی ابریشم پیگیری شد که در این خصوص رقابتی با شهر رامیان وجود دارد و باید دید به کجا ختم می‌شود.

آریانپور با بیان اینکه معضل اشتغال فقط صرفاً با تکیه بر کشاورزی قابل‌حل نیست و نباید با تبصره و ماده جلوی پای سرمایه‌گذاران مانع گذاشته شود، اظهار کرد: شهرستان مینودشت شهرک صنعتی خوبی دارد و از استاندارهای لازم و فضای کافی داراست. انتظار داریم اگر سرمایه‌گذاری وارد استان و منطقه شد، حمایت شود تا در این شهرک صنعتی، سرمایه‌گذاری کند.

وی به موضوع سیل بهار امسال نیز اشاره کرد و گفت: برای جبران بخشی از خسارات‌های سیل بعد از تعطیلات تابستانی مجلس پیگیری انجام خواهم داد تا اعتباری برای جبران خسارتی که در سیل به مینودشت و دیگر شهرستان‌ها وارد شده، در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha