به گزارش ایسنا، محمدرضا بستاندوست، مدیر عامل این شرکت دانشبنیان با بیان اینکه با طراحی و ساخت «سامانه مالتی پلکس باند پهن برای انتقال کانالهای تلفنی، داده و برنامه» نیاز سازمان صدا وسیما را به واردات این تجهیزات از شرکت زیمنس و NEC مرتفع کردیم، افزود: سامانه پرداخت تلفنی (IVR payment) و سامانه مرکز تماس از دیگر محصولات این شرکت است، ضمن آنکه در طول بیش از دو دهه، امکانات پیشرفته مورد نظر اداره کل ارتباطات زمینی صدا و سیما از جمله انتقال صدای دیجیتال و انتقال کلاک به منظور همزمانسازی فرستندههای رادیویی را هم به محصولات خود اضافه کردیم.
وی با اشاره به طراحی و تولید سامانه دیکودر(رمزگشا) صدای دیجیتال در این شرکت گفت: طراحی این محصول را از حدود دو سال پیش و بنا به اعلام نیاز سازمان صدا و سیما با توجه به روند سریع دیجیتال شدن فرستندههای سازمان آغاز کردیم و هم اکنون در مرحله تولید نمونه نهایی هستیم که با توجه به قیمت مشابه خارجی این سیستم، تولید داخل آن به صرفهجویی ارزی ۶۰ درصدی میانجامد.
بستان دوست، سامانه مرکز تماس را از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان نام برد و یادآور شد: مرکز تماس یک مرکز ارتباطی چندرسانهای مبتنی بر فناوری VoIP است. این مرکز قادر است ارتباط دو طرفه اپراتور و مشتری سازمان را با استفاده از تمامی رسانههای در دسترس مانند تلفن، موبایل، پیامک، ایمیل و فکس برقرار کند. این سامانه هم اکنون در مراکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ در ۱۵ استان کشور و همچنین به عنوان مرکز تماس در بسیاری از سازمانهای دولتی و غیردولتی نصب شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
به گفته مجری طرح نخستین سامانه مرکز تماس این شرکت در سال ۷۴ و بر اساس فناوری TDM مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این فعال دانشبنیان درباره سیستم پرداخت تلفنی که محصول دیگر این شرکت است، گفت: با توسعه روزافزون شبکه ارتباطات تلفنی و بالا رفتن ضریب نفوذ خدمات مخابراتی در کشور، ارائه خدمات پرداخت تلفنی از اهمیت ویژهای برخوردار است. به همین دلیل ما از همان ابتدای اعلام نیاز شرکت مخابرات و سایر سازمانها که به حدود ۱۰ سال پیش برمیگردد، اقدام به طراحی و توسعه این سامانه کردیم.
وی ادامه داد: این محصول با استقبال بسیارخوبی از طرف شرکتها و سازمانهای خدماتی مانند شرکت مخابرات، آب و فاضلاب، کمیته امداد و غیره مواجه شد.
انتهای پیام
نظرات