• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99052921884
  • خبرنگار : 50313

معاون حوزه‌ی هنری فارس:

چراغ هنر عاشورایی هیچگاه خاموش نمی‌شود

چراغ هنر عاشورایی هیچگاه خاموش نمی‌شود
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس معاون فرهنگی هنری حوزه‌ی هنری فارس گفت: چراغ  ادب و هنر عاشورایی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، خاموش شدنی نیست، چرا که عاشورا حقیقتی زنده است که هرگز رنگ خاموشی نمی گیرد.

عبدالرضا قیصری چهارشنبه ۲۹ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: ایام محرم امسال، حوزه‌ی هنری فارس جدی تر از سال‌های گذشته موضوع گرامیداشت حماسه عاشورا با زبان هنر، مد نظر داشته و دنبال خواهد کرد که حاصل آن برنامه‌های متعدد و متنوع ویژه این ایام است.

وی با اشاره به اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ملاک برنامه‌ریزی‌ها بوده است، گفت: تلاش کرده‌ایم برنامه هایی در چارچوب قواعد و دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر در شرایط کنونی طراحی کنیم.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: سال‌های گذشته معمولا یک یا ۲ واحد هنری محور اصلی برنامه‌های حوزه هنری در ماه محرم بود، اما امسال مصمم هستیم در همه واحدها برنامه های فاخر و شایسته هنری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تولید و انتشار اثر تجسمی با محوریت یکی از اذکار عاشورایی، برنامه محوری امسال حوزه هنری فارس به شمار می‌رود، البته این واحد نمایشگاه تجسمی با محور مقاومت عاشورایی را نیز در دستور کار قرار داده است.

قیصری با بیان اینکه بهره‌گیری از سرود سردار دل‌ها ویژه سپهبد شهید سلیمانی به مناسبت اولین محرم پس از شهادت آن سردار، در دستور کار واحد موسیقی و سرود حوزه هنری فارس است، افزود: در موضوع ادبیات پایداری در صدد برگزاری برنامه های غیر حضوری با پخش مستقیم هستیم که شامل شب خاطره غیر حضوری زنان عاشورایی و شب شعر حماسی عاشورایی است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: در واحد آموزش و پژوهش نیز ۲ برنامه تلویزیونی و رادیویی با عناوین تجلی عاشورا در یادمان های دفاع مقدس فارس و گفت و گو در باب ادبیات عاشورایی و مقاومت، طراحی شده که ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد.

قیصری ابراز امیدواری کرد که امسال با برنامه‌های پیش‌بینی شده و در قالب رویدادهای فرهنگی و هنری، معرفت عاشورایی هرچه بیشتر ترویج داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha