• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99052821026
  • منبع : نمایندگی سمنان

وعده مدیرعامل آبفای کشور برای تامین آب شرب شاهرود

لزوم آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب انتقالی از خزر

لزوم آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب انتقالی از خزر

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار اعلام آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب انتقالی از خزر به کویر مرکزی شد.

علیرضا آشناگر 28مردادماه در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب شرب طرح انتقال آب خزر را اعلام نکرده است اظهار کرد: انتظار می‌رود که این وزارتخانه نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اقدام کند.

وی ادامه داد: منابع آبی استان سمنان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارد و اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران چالش منابع آبی این استان را برطرف می‌کند.

آشناگر با اشاره به توجیهی بودن انتقال آب دریای خزر به سمنان، تصریح کرد: طرح انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و صنعت، مشکلات چالش کم آبی استان سمنان را رفع می‌کند.

استاندار سمنان افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن به منظور استفاده در صنعت است.

وی با اشاره به وضعیت آب در استان سمنان بیان کرد: توسعه و راهکار برون‌رفت از معضل خشکسالی این استان در گرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب خزر است.

آشناگر تاکید کرد: وزارت نیرو طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند و این طرح علاوه بر داشتن ردیف بودجه، مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
 

استاندار سمنان گفت : موضوع انتقال اب دریای خزر به فلات مرکزی ایران یک طرح بزرگ و بعنوان یک طرح بزرگ و ابر پروژه نیازمند پیگیری در سطح ملی است

آشناگر گفت :طرح بزرگ انتقال آب خزر نیازمند پیگیری در سطح ملی است و اجرایی شدن آن به نفع توسعه و شکوفایی اقتصادی در سراسر استان سمنان است.
آشناگر توسعه به ویژه در بخش معدن استان سمنان را در گرو تامین آب دانست و افزود: بخش معادن استان نسبت به دیگر بخش‌ها برای تحقق و اجرایی شدن طرح انتقال آب خزر مشتاق تر است چرا که به علت کمبود منابع آب، مواد معدنی بدون فرآوری‌ و به صورت خام به فروش می‌رسد.
استاندار سمنان همچنین از وزارت نیرو خواست: در خصوص طرح انتقال آب در شاهرود نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

وعده مدیر عامل آبفای کشور برای تامین آب شرب شاهرود

حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: به منظور اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان باید شرکت پروژه با همکاری بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن در این استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه قیمت آب مصرفی در بخش صنعت چهار برابر آب آشامیدنی است و این نشان از اهمیت آب در این بخش دارد خاطرنشان کرد: تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز برای صنعت امری بسیار مهم و اساسی است و باید این مهم در قالب طراحی سبدی از گزینه های مختلف محقق گردد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشنهاد داد: در بحث تامین آب برای استان سمنان از تجارب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده شود.

وی با اشاره به معضل کم آبی در شاهرود اظهار کرد: تصمیم وزارت نیرو ، رساندن آب به شاهرود است و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خود را در تامین آب برای استان سمنان و بویژه شهرستان شاهرود که با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه می باشد مسئول دانسته و از هیچ کوششی در جهت تامین این خواسته دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است.
طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفت. این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که با رأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شد.
هدف از اجرای این طرح تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت استان سمنان به میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال است که در افق ۱۴۲۵ حدود ۵۰ میلیون متر مکعب برای بخش آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب برای صنعت در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha