• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99052820855
  • منبع : نمایندگی سمنان

احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان به مرحله اجرا نزدیک می‌شود

احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان به مرحله اجرا نزدیک می‌شود

ایسنا/سمنان معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کلیات طرح احیای بافت پهنه شرقی مسجد امام سمنان تصویب شد و به‌زودی فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.

مصطفی یغمائیان 28 مردادماه 1399 اظهار کرد: طرح مرمت شهری و احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان در نشستی با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و کارشناسان ارشد بافت تاریخی، شهردار سمنان و با حضور مشاور طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیته فنی بافت تاریخی در حالی برگزار شد که کلیات طرح یاد شده هفته گذشته در شورای فنی استان بررسی و برای تصویب نهایی به ستاد وزارتخانه ارائه شده بود.

یغمائیان افزود: حفاظت از ارزش‌های معماری و شهرسازی، یگانه‌سازی بخش احیاء شده با کل بافت، استفاده از حیاط مرکزی و چند حیاطی بر مبنای ویژه‌ترین خصلت‌های معماری سکونت در سمنان، وفاداری به شالوده تاریخی پهنه، احیای زندگی و جنب و جوش روزمره از جمله موارد ارائه شده از سوی بهروز مرباغی مشاور طرح در تبیین طرح ساماندهی بود.

وی با اشاره به مصوبات نشست امروز در سمنان گفت: اصلاح و ارائه مطالعات طرح، بررسی فضاهای پیش‌بینی شده به‌عنوان پارکینگ، کنترل تمامی نقشه‌ها، رعایت ضوابط حرایم (تراز ارتفاعی) و انطباق با وضع موجود از سوی استان و ارائه به ستاد برای تأیید، انجام مطالعات باستان‌شناسی برای بررسی لایه‌های تاریخی پیش از هرگونه عملیات گودبرداری و... از جمله مصوبات این کمیته به‌شمار می‌رود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: ارائه طرح ساماندهی محدوده بلافصل امامزاده یحیی به استان برای تصویب در شورای فنی و مراتب تصویب نهایی ستاد، تهیه و ارائه برنامه و پلان مدیریت اجرایی بر اساس نقشه‌های فاز 2 پروژه از سوی شهرداری پیش از هرگونه عملیات اجرایی برای بررسی و تصویب به اداره ‌کل میراث فرهنگی استان سمنان و ستاد از دیگر مصوبات این نشست تخصصی است. همچنین در این جلسه همچنین مقرر شد اصلاحات عنوان‌شده ظرف سه هفته کاری در دستور کار قرار گیرد و به منظور طی مراتب تطبیقی از سوی شهرداری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان تسلیم شود.

وی یادآوری کرد: شهر سمنان به دلیل شاخصه‌های کالبدی و فرهنگی از اصیل‌ترین بافت‌های کهن شهری ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha