• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99052820624
  • خبرنگار : 71496

دیدار چند ساعته هیات سازمان اطلاعات مصر با مسؤولان حماس در غزه

دیدار چند ساعته هیات سازمان اطلاعات مصر با مسؤولان حماس در غزه

هیات مصری در غزه نشست چند ساعته‌ای با مسئولان حماس درباره شرایط امنیتی پرتنش غزه داشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع فلسطینی اعلام کرد: هیات اطلاعات مصر نشست طولانی با رهبران جنبش حماس داشت و در این دیدار دو طرف مسایل امنیتی و سیاسی مختلفی را بررسی کردند.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، اظهار کرد: هیات مصری به ریاست احمد عبد الخالق، مسؤول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر با یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه و خلیل الحیة، معاون او و نیز روحی مشتهی، از رهبران این جنبش دیدار و گفتگو کرد.

منبع یاد شده گفت: این مذاکرات بر شرایط امنیتی غزه که به تازگی دچار تنش شده متمرکز بود و در کنار آن درباره تکمیل توافق‌های آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی گفتگو شد.

هنوز هیچ طرفی پس از این نشست اطلاعاتی از جزئیات و نتایج نشست هیات مصری ارائه نکرده است اما منبع یاد شده گزارش داد: رهبران جنبش حماس خواسته‌های گروه‌های فلسطینی در غزه از جمله کاهش محاصره اسرائیل علیه نوار غزه و ایجاد تغییری واقعی که شرایط معیشتی دشوار ساکنان را بهبود بخشد، با طرف مصری مطرح کردند.

هیات دستگاه اطلاعات مصر پس از این دیدار چند ساعته عصر دوشنبه نوار غزه را به مقصد اراضی اشغالی ترک کرد.

این دیدار در شرایطی انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی از چهارشنبه حملات هوایی را علیه پایگاه‌های حماس و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه آغاز و اعلام کرده، این حملات در چارچوب پاسخ به ارسال بالن‌های آتش‌زا انجام می‌شوند.

همچنین تل‌آویو محاصره نوار غزه را با ممانعت از ورود سوخت و مصالح ساختمانی به نوار غزه و نیز تعطیلی کامل دریا و بستن فضای ماهیگیری تشدید کرده است.

پیشتر یک منبع فلسطینی در گفتگو با آناتولی تاکید کرده بود، ارسال بالن‌های آتش‌زا در چارچوب اعمال فشار بر اسرائیل برای عمل به تعهداتش در توافق‌نامه‌های آتش‌بس در غزه افزایش یافت.

این منبع گفت: حماس و گروه‌های فلسطینی در غزه از این ناراضی هستند که اسرائیل در عمل به تعهدات قبلی در مورد کاهش محاصره غزه طفره رفته و در این زمینه وقت‌کشی می‌کند.

این اولین سفر هیات سازمان اطلاعات مصری به نوار غزه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود، آخرین سفر هیات مصری به غزه اواسط فوریه گذشته بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha