• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99052619164
  • خبرنگار : 71565

نماینده داراب: دولتمردان در برابر مشکلات اجتماعی و اقتصادی پاسخگو باشند

نماینده داراب: دولتمردان در برابر مشکلات اجتماعی و اقتصادی پاسخگو باشند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از فشارهای اقتصادی گفت: هزینه هایی همچون هزینه های درمانی چهره راحت زندگی را از جمعیت کثیری از مردم شرافتمند سلب کرده است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد عسگری نماینده مردم داراب در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تقدیر و تشکر از همت و تلاش های کادر درمانی کشور در مبارزه با کرونا ویروس و همراهی و همکاری مردم در این عرصه گفت: در شرایط امروز کشور، بیش از هر زمان دیگری نیازمند تدوین مدلی از سیاست گذاری و برنامه ریزی هستیم که بتواند به تحقق بیشتر عدالت و رفع محرومیت کشور کمک کند. تعیین نیازهای مناطق و تصمیم گیری درباره چگونگی حل مشکلات باید با مشارکت صاحبنظران محلی و بهره برداران هر بخش صورت گیرد.

وی افزود: موفقیت در سیاست ها منوط به مشارکت مردم است. از این رو مشارکت مردم محلی در تمامی مراحل از تعیین نیازها تا اتخاذ سیاست ها، اجرا و ارزیابی آنها امری ضروری است که البته دولت باید با کمک مجلس نگاه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از جمله حوزه انتخابیه داشته باشد.

عسگری عنوان کرد: امروزه فشارهای اقتصادی بر اقشار جامعه سنگینی می کند و افزایش لجام گسیخته قیمت ها دریافتی های ناکافی و سایر هزینه ها مانند هزینه های درمانی چهره راحت زندگی را از جمعیت کثیری از مردم سلب کرده، البته کسی منکر مشکلات اقتصادی نیست اما علاج کار در بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان محوری آن از جمله تحقق عدالت اجتماعی، تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مشکلات بخش کشاورزی در عرصه تولید اعم از تولید محصولات زراعی، باغی و دامی این حوزه را زمین گیر کرده، لازم است که دولت چاره اندیشی کند.

وی بیان کرد: همچنین لازم است به چگونگی ورود و مدیریت فرآیند تعلیم و تربیت در زمان شیوع کرونا ویروس که از مباحث جدی و حیاتی پیش روی نظام آموزش و پرورش است توجه شود. از آنجا که ممکن است امکان حضور رسمی دانش آموزان در مدارس وجود نداشته باشد باید این وزارتخانه نظارت لازم را در پیش بینی فرآیندهای آموزشی متناسب و همچنین نظارت در ساماندهی میزان شهریه های دریافتی توسط مدارس غیردولتی متناسب با خدمات ارائه شده را مورد توجه قرار دهد و همچنین به مسائل معیشتی و منزلتی معلمان توجه لازم را داشته باشد. در شرایط فعلی اشتغال جوانان یکی از مهمترین دغدغه ها است که یکی از مطالبات جدی مردم نیز می باشد. توسعه اشتغال نیازمند رویکرد فعال در زمینه های مختلف است.

عسگری در پایان اضافه کرد: هیچ دولتی نمی تواند در برابر بحران های اجتماعی و ملی بی تفاوت باشد. به همین دلیل از دولتمردان انتظار می رود که در برابر مشکلات اجتماعی و اقتصادی به رسالت ذاتی دولت که همان پاسخگویی است پایبند باشند و در این شرایط بازار را در جهت اهداف ملی به گونه ای تنظیم کنند که شیرینی خدمتگزاری به کام مردم ریخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha