• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052619127
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل اوقاف استان:

فضای باز امامزاده‌های همدان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرند

فضای باز امامزاده‌های همدان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرند

ایسنا/همدان مدیرکل اوقاف و ‌امور خیریه استان همدان از آمادگی فضا باز و محیط بیرونی امامزاده‌های همدان برای برگزاری عزاداری ایام محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: امامزادگان عبدالله(ع)، یحیی(ع)، محسن(ع)(امامزاده کوه) و شاهزاده حسین(ع) آمادگی دارند برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در اختیار هئیت‌های مذهبی قرار بگیرند و اینکه مراسم در کدام امامزاده برگزار شود، متعاقباً اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات برای برگزاری مراسم با توجه به شرایط حاکم بر کشور در مناطق سفید، زرد و قرمز متفاوت است، گفت: در همدان برگزاری عزاداری با جمعیت متراکم امکان پذیر نیست و برنامه در کنار ضریح با حضور سخنران و مداح بدون جمعیت انجام و از طریق شبکه‌های استانی پخش می‌شود. 

حاجی‌زین‌العابدینی ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضاهای بسته صرفاً با رعایت اصول مراسم، تراکم حداقلی یک چهارم جمعیت، آلودگی‌زدایی منظم، رعایت فاصله یک‌و نیم متری و استفاده مستمر و همگانی از ماسک امکان پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه سینه‌زنی و زنجیر ‌زنی صرفاً باید در فضای باز انجام شود، مطرح کرد: افرادی که کهولت سن یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بهتر است در منزل بمانند و برنامه‌ها را از رسانه‌ها دنبال کنند همچنین مسئولان برگزاری مراسم باید رعایت کامل ضوابط را مدنظر داشته باشند.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه ضدعفونی کردن دست‌ها و تب سنجی عزاداران شرکت کننده در برنامه‌ها ضروری است، مطرح کرد: از ورود افراد بدون ماسک و مشکوک به مراسم جلوگیری خواهد شد، از طرف دیگر بخشی از هزینه کرد برگزاری مراسم برای تهیه اقلام بهداشتی صرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حین مراسم پذیرایی انجام نمی‌شود، اظهار کرد: نذورات و پذیرایی از عزاداران باید به صورت مواد خام و خشک باشد و اطعام فقط در ظروف یکبار مصرف، طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و زیرنظر مسئول هیئت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha