• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99052618991
  • خبرنگار : 71589

تسلا در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی "هیولا" است

تسلا در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی "هیولا" است

"ایلان ماسک" رئیس و بنیانگذار شرکت تسلا موتورز می گوید شرکتش در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی موسوم به "Dojo" است که تا پایان سال جاری میلادی به تحقق رانندگی کاملا خودران کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، "ایلان ماسک" یک پیشرفت جدید در شرکت تسلا را در حساب کاربری توییتر خود به اشتراک گذاشته است. وی فاش کرده که این شرکت در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی به نام "دوجو" است که برای خودش "هیولایی" خواهد بود.

اما این همه چیز نیست، چرا که یکی از دنبال کنندگان وی پرسید که ارائه عمومی بزرگ بعدی که نشان دهنده جهش بزرگی در فناوری کاملا خودران یا رانندگی کاملا خودران اتوپایلت(FSD) است چه خواهد بود و ماسک پاسخ داد که بهبود "FSD" با یک "جهش کوانتومی" به دست خواهد آمد.

"ماسک" گفت: بهبود FSD با یک جهش کوانتومی محقق خواهد شد، زیرا این یک بازنویسی معماری اساسی است، نه یک ترفند افزایشی. 

البته این خبر برای بسیاری از هواداران تسلا تعجب آور نبود، چرا که "ماسک" قبلاً در کنفرانس Q۲ ۲۰۲۰ Earnings گفته بود که تسلا در حال کار بر روی پیشرفت ساختار هوش مصنوعی خود به منظور بهبود قابلیت های ویژگی های Autopilot است.

"ماسک" گفت: نقطه عطف اصلی و واقعی که در حال حاضر در حال وقوع است، یک گذار به سیستم خودران خودروها است و فکر کردن در مورد چیزها است. چیزهایی مانند عکس های جدا شده و تشخیص تصاویر در زمان کم و به نوعی انتقال آنها به تصاویر چهار بعدی است.

"ماسک" افزود که رفتن از دو بعد به چهار بعد می تواند یک پیشرفت بزرگ باشد. این سیستم جدید مواردی مانند چراغ های راهنمایی، تابلوهای توقف، گردش و تغییرات در سرعت را در یک تنظیمات ویدیویی تفسیر خواهد کرد.

"ماسک" همچنین گفت که نسخه آلفای این سیستم را در خودروی شخصی خود نصب کرده و در مسیر خانه به محل کار با کمترین و تقریبا هیچ اختلالی مواجه نمی شود. وی می گوید که جدیدترین نسخه این نرم افزار رانندگی کاملا خودران، شگفت انگیز است و به همین دلیل اطمینان دارد که فناوری کاملا خودران تا پایان سال جاری آماده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha