• پنجشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99052317104
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

تا پایان سال 35 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کرمانشاه و ایلام افتتاح می‌شود

تا پایان سال 35 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کرمانشاه و ایلام افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: تا پایان سال در استان‌های کرمانشاه و ایلام 35 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بهروز مرادی در حاشیه بهره برداری از  شبکه‌های آبرسانی اصلی و فرعی 23 هزار هکتار از اراضی طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در دو استان‌ کرمانشاه و ایلام که با دستور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: تا پایان سال، در استان‌های کرمانشاه  و ایلام 35 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که فاز اول آن در این مرحله آبیاری و زهکشی 23 هکتار از دشت‌های ازگله، جگیران، ذهاب شمالی، ذهاب جنوبی، حومه و قراویز و بخشی از دشت کنجانچم با اعتباری بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این طرح  افزود: ایجاد 52 کیلومتر سامانه انتقال آب شامل تونل، کانال، باکس و فلوم، احداث 8 ایستگاه پمپاژ، ایجاد دو ایستگاه پست برق 63 کیلو ولت و لوله گذاری 220 کیلومتر در شش دشت بزرگ از اقدامات اصلی در احداث شبکه‌های آبرسانی در این سامانه است.

مرادی ادامه داد: با بهره‌برداری از مرحله اول شبکه‌های آبیاری و زهکشی این طرح‌ عظیم ملی، آب کشاورزی برای 23 هزار هکتار از اراضی منطقه به صورت مکانیزه و پایدار فراهم شده و ضمن ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ساکنان، شاخص‌های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد داد.

وی گفت: این پروژه علاوه بر تأثیر مستقیم طرح بر بخش کشاورزی، به سایر بخش‌های مؤثر در توسعه منطقه‌ای شامل بخش صنعت و خدمات پایه، بازرگانی، گردشگری و... نیز تاثیر مستقیم گذاشته و موجب ثبات سیاسی- امنیتی در مناطق مرزی غرب کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: با اجرای این طرح به طور میانگین 31 هزار 500 شغل ایجاد شده که با بهره‌برداری و زیر کشت رفتن کامل اراضی این منطقه برای حدود 47 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح عظیم در سال جهش تولید، باعث افزایش تولید سالیانه محصولات کشاورزی در دو استان کرمانشاه و ایلام به میزان 90 هزار تن انواع غلات، ذرت و صیفی‌جات با ارزش 125 میلیارد تومان خواهد شد.

 مرادی اظهار کرد: امیدواریم با تأمین بودجه مورد نیاز و بهره‌برداری کامل از این پروژه، بخشی از مردمان  این سرزمین در 12 شهرستان، 25 شهر و 770 روستا از مزایا و مواهب طرح گرمسیری به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور برخوردار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha