• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99051107457
  • منبع : نمایندگی ایلام

به زودی از طرف حوزه هنری ایلام در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود

«روایت پایداری» ؛ خاطرات مردم ایلام در دوران دفاع مقدس

«روایت پایداری» ؛ خاطرات مردم ایلام در دوران دفاع مقدس

ایسنا/ایلام مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان ایلام گفت: : تهیه و گردآوری پروژه‌ی تصویری خاطرات مردمی دوران دفاع مقدس در ایلام با عنوان«روایت پایداری» نیز در حال تهیه و ساخت برای انتشار در شبکه‌های مجازی است.

«حسین شکربیگی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان ایلام با توانی مضاعف در عرصه‌ی تدوین و تالیف و با مشارکت نهادهای فرهنگی و انقلابی در شتاب بیشتری گرفته است.

وی گفت: این دفتر در سال جاری چاپ و انتشار بیش از ده کتاب را با همکاری کنگره سرداران دفاع مقدس ایلام، استانداری ایلام و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس را در دستور کار دارد و برخی از این عناوین در مرحله چاپ و برخی در حال ویرایش نهایی و آماده شدن برای ورود به بازار کتاب قرار دارند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان ایلام تصریح کرد: مجموعه خاطرات «سالهای سکوت»  خاطرات سرهنگ پاسدار اقبال قبادیان، «فرامرز» خاطرات سرهنگ پاسدار  سعداله منصوری،«شیر شکار» خاطرات سردار رشید اسلام مرتضی ساده‌میری به روایت «یاسر بابایی» ،  «کاشفان کیمیا» خاطرات جعفر نظری با موضوع ویژه ی تفحص پیکر شهدا و«دائره المعارف تصویری دفاع مقدس در استان ایلام» در مرحله چاپ قرار دارند.

شکربیگی گفت: مجموعه خاطرات  «وقتی گم شدم»  خاطرات سرهنگ پاسدار قاسم نظری ،«جنگجوی قهرمان» خاطرات سرادر رشید اسلام تقی رحیمی مقدم از نیروهای  اطلاعات عملیات و «حدیث بیقراری» با محوریت آوارگی مردم  مهران، در مراحل نهاییِ بازنویسی و اصلاح قرار دارند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری ایلام افزود : تهیه و گردآوری پروژه ی تصویری خاطرات مردمی  دوران دفاع مقدس در ایلام  با عنوان«روایت پایداری» نیز در حال تهیه و  ساخت برای انتشار در شبکه های مجازی ست.

شکربیگی گفت:  این پروژه‌ی تصویری قرار است خاطرات قشرهای مختلف را به زبانی عینی‌تر و ملموس‌تر و در قالبی هنری و جذاب در اختیار خیل مشتاقان به خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha