• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99050805968
  • خبرنگار : 71496

هشدار درباره شیوع کرونا در لیبی/ دولت شرق ابتلای عقیله صالح به کرونا را رد کرد

هشدار درباره شیوع کرونا در لیبی/ دولت شرق ابتلای عقیله صالح به کرونا را رد کرد

در حالی که هشدارها درباره انتشار ویروس کرنا در لیبی افزایش یافته، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی تحت فرمان خلیفه حفتر ابتلای عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در طبرق به کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای تحت فرمان خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی تاکید کرد: عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق به کرونا مبتلا نشده و در سلامت کامل است.

مرکز ملی مبارزه به بیماری‌ها در لیبی روز سه‌شنبه از ابتلای ۱۹۰ تن به ویروس کرونا و سه فوتی و بهبودی دو تن دیگر از این بیماری را اعلام کرد.

این مرکز افزود، از این تعداد ۱۳۲ مورد جدید بوده و ۵۸ تن نیز با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اند.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در لیبی به ۳۰۱۷ تن رسیده که از این تعداد ۲۳۷۱ تن هنوز درگیر هستند و ۵۷۹ تن بهبود یافته‌اند و ۶۷ تن نیز فوت شده‌اند.

طبق بیانیه مرکز یاد شده روز سه‌شنبه بالاترین تعداد ابتلا به کرونا در لیبی به ثبت رسید.

خلیفه البکوش، رئیس کمیته علمی مبارزه با ویروس کرونا وابسته به دولت وفاق ملی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور وارد سطح چهار شیوع بیماری یعنی مرحله شیوع جمعی رسیده است.

البکوش در ادامه از کمیته عالی مبارزه با کرونا، وزارت کشور، وزارت خارجه، وزارت حمل و نقل، مسؤولان بومی، دستگاه گارد شهری، شهرداران، مدیران ادارات امنیتی، اوقاف و مراکز صدور فتوا خواست با توجه به خطرات شرایط حاضر آمادگی خود را بالا ببرند.

احمد الحاسی، معاون رئیس کمیته علمی مبارزه با ویروس کرونا در لیبی به کمیته عالی مبارزه با کرونای این کشور گفت: لیبی در حال حاضر شاهد شیوع محلی کرونا است.

الحاسی افزود: شرایط بسیار خطرناک است، در پاسخ به کسانی که درباره ممنوعیت رفت‌وآمد سوال می‌کنند، باید بگوییم این کار دیر شده است به ویژه در شرایط حاضر که کرونا در سراسر لیبی شیوع یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha