ابراهیم عطائی در گفتوگو با ایسنا، در خصوص بسته بودن مرز میلک افغانستان، اظهار کرد: مرز میلک تقریبا پنج روز است که بسته شده و افغانستان برای این کار چند دلیل متفاوت دارد که برخی خواستهها به حق و برخی ناحق است.
وی افزود: یک دلیل این است که میگویند ماشینهایی که سوخت قاچاق میآورند، بعد از جریمه توقیف میشوند و بار این ماشینها نیز توقیف میشود. ما بارها را آزاد میکنیم، اما ماشین همچنان توقیف خواهد بود، در واقع قوانین ایران اینگونه است که حتی در صورت پرداخت جریمه، ماشین باید توقیف شود.
عطائی ادامه داد: دلیل دیگر هزینههای اضافی است که داخل ایران گرفته میشود. دلیل بعدی این است که ماشینها در مرز به کندی وارد و خارج میشوند که این موضوع بهجا است. دلیل دیگر اینکه دلار به ایران میآورند و به بانک میدهند، اما بانک قبول نکرده و بیان میکند که باید در صرافی بفروشند و دلار بخرند. چنین اعتراضاتی به مشکلات مرز و داخل ایران وجود دارد، بنابراین موقتا مرز را بستند و شعارشان این است که ما باید به حق خود برسیم.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بینالمللی خراسان رضوی گفت: مرز تقریبا پنج روز است که بسته شده و حدود هزار کانتینر بار در بندرعباس توقیف و دپو شده است. نزدیک عید قربان است و این کالاها باید به افغانستان برسد، اما زمانی اعتصاب کردند که ضربه شدیدی به شیرازه حمل و نقل وارد میشود.
وی بیان کرد: امروز مقامی از افغانستان به نیمروز آمده و آنجا جلسه دارند. این موضوع باید از طریق وزارت امور خارجه انعکاس داده شود، با ایران جلسه خواهند گذاشت تا به نتیجه برسند. ما تنها ۴، ۵ روز وقت داریم، بعد از آن عید قربان است که افغانستان تعطیلات خاصی دارد و معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.
انتهای پیام
نظرات