• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99043123258
  • خبرنگار : 50042

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت:

شهرستان رشت دارای ۱۶ نقطه آسیب‌پذیر است

شهرستان رشت دارای ۱۶ نقطه آسیب‌پذیر است

ایسنا/گیلان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت با بیان اینکه شهرستان رشت دارای حدود ۱۶ نقطه آسیب‌پذیر است، گفت: هرگونه غفلت در مسائل فرهنگی باعث رخنه فرهنگ بیگانه و فروپاشی بنیان خانواده‌ها خواهد شد.

فریبرز سعیدی‌کیا در جلسه کمیسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به لزوم تعریف ادبیات مشترک با دستگاه‌های عضو این کمیسیون جهت تدوین برنامه‌هایی ساختارمند در حوزه‌های اجتماعی و امنیتی و اخلاقی در سطح شهرستان، اظهار کرد: بر این اساس ضروری است دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را در این مباحث و با در نظر داشتن کلیه آسیب‌های موجود در تمامی ادوار پایش کنند و نسبت به رصد خروجی اطلاعات، تبیین و ارتقای این برنامه‌ها اهتمام ورزند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت، با بیان اینکه شهرستان رشت دارای حدود ۱۶ نقطه آسیب‌پذیر است، گفت: با توجه به اینکه کلونی جمعیتی در این نقاط استقرار دارند، لذا پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی و ناهنجارهای مرتبط با آن‌ها، نیازمند یک برنامه ریزی مدون است.

وی در ادامه افزود: از صدا و سیما انتظار می‌رود به مباحث آموزشی، تولید محتوا و ساخت سریال با موضاعاتی مرتبط با خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

سعیدی‌کیا با اشاره به اجرای طرح مواسات در جهت حمایت از اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا، تصریح کرد: طرح مواسات، طرحی بسیار ارزنده بود که اجرای آن در شرایط خاص شیوع این بیماری، باعث کاهش بار روانی بر روی خانواده‌های نیازمند شد.

معاون سیاسی فرمانداری رشت با بیان اینکه هرگونه غفلت در مسائل فرهنگی باعث رخنه فرهنگ بیگانه و فروپاشی بنیان خانواده‌ها خواهد شد، ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت وجود دارد که با احتساب خانواده‌هایشان، شبکه بسیار گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند که باید با به کارگیری آموزش صحیح و استفاده از برنامه‌های مجازی که دارای پتانسیل فراوانی برای تعلیم و تربیت است به خانواده‌ها احساس امنیت داده شود.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی مانند نرم افزار شاد برای گسترش آموزش، ایجاد امنیت در فضای مجازی و خاطرنشان کردن برخی از پیام‌های اخلاقی و اجتماعی به دانش‌آموزان و حتی دانشجویان می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha