• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99043022555
  • خبرنگار : 71592

/به روز رسانی شد/

آکار: حمایت‌ از حفتر "کودتاگر" در لیبی فورا متوقف شود

آکار: حمایت‌ از حفتر "کودتاگر" در لیبی فورا متوقف شود

وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) از وزیر کشور وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در آنکارا استقبال کرد. وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که باید حمایت‌ و کمک‌ها به حفتر که برای برقراری صلح، آرامش و تمامیت ارضی لیبی ایجاد مانع می‌کند، فورا متوقف شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با فتحی پاشا، وزیر کشور وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در آنکارا دیدار کرد.

خلوصی آکار پس از دیدار با فتحی پاشاغا وزیر کشور لیبی و بایرون کامیلری وزیر کشور و امنیت ملی مالت تاکید کرد: باید حمایت‌ و کمک‌ها به حفتر کودتاگر که برای برقراری صلح، آرامش و تمامیت ارضی لیبی ایجاد مانع می‌کند، فورا متوقف شوند.

وی افزود: تلاش‌ها و اقدامات‌مان برای ایجاد صلح و ثبات در مدیترانه٬ الگویی مهم برای منطقه و کل جهان خواهد بود.

وزیر دفاع ملی ترکیه نشست امروز را بسیار مهم ارزیابی کرده و اذعان داشت: اقداماتی که در مدیترانه انجام داده‌ایم در صلح و امنیت این منطقه به ویژه در راستای جلوگیری از قاچاق و مهاجرت‌های غیرقانونی نقش بسیار مهمی داشته و با تدابیر جدیدی که از این پس نیز اتخاذ می کنیم امنیت و ثبات را تقویت خواهیم کرد.

آکار تاکید کرد: حمایت ما از برادران لیبیایی‌مان ادامه خواهد یافت و مسئولیت بین‌المللی ترکیه در این راستا بیشتر شده‌است. شاهد نتایج خوبی در لیبی هستیم. همکاری آموزش نظامی ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: لیبی متعلق به برادران لیبیایی‌مان است و تنها هدف ما حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.

این دیدار یک روز پس از ملاقات وزیر دفاع ترکیه با امیر قطر در دوحه صورت گرفت.

پیش از این آکار گفته بود، دو توافقنامه نظامی و دریایی میان ترکیه و دولت وفاق براساس قوانین بین المللی به امضا رسیده است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع در سال ۲۰۱۱ شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha