• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99042921251
  • خبرنگار : 71457

پارلمان مصر منتظر چراغ سبز سیسی برای رای گیری درباره مداخله نظامی در لیبی

پارلمان مصر منتظر چراغ سبز سیسی برای رای گیری درباره مداخله نظامی در لیبی

یک منبع برجسته در پارلمان مصر اعلام کرد که پارلمان در انتظار چراغ سبزی از سوی رئیس جمهوری است تا تصمیم مداخله مستقیم ارتش مصر در لیبی را به رای بگذارد.

به گزارش ایسنا، این منبع در مصاحبه با العربی الجدید گفت، این تصمیم پارلمان بر اساس ماده ۱۵۲ قانون اساسی است که تاکید دارد رئیس جمهور جنگ را اعلام نمی‌کند و نیروهای مسلح را برای ماموریت جنگی به خارج از مرزهای کشور نمی‌فرستد، مگر بعد از آنکه نظر شورای دفاع ملی و موافقت دو سوم پارلمان را بگیرد.

این منبع تصریح کرد، بعید نیست که سیسی درخواست مداخله نظامی در لیبی را به پارلمان در هفته جاری ارائه دهد، با نظر به اینکه پارلمان روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد.

وی گفت که پارلمان اطلاع دقیقی درمورد ارسال یا عدم ارسال این درخواست یا زمان دقیق ارسال درخواست ندارد، اما کاملاً آماده است که با اکثریت قاطع این درخواست را تصویب کند.

این درحالی است که منابع سیاسی و پارلمانی این گام را چیزی فرای تشدید یک جنگ رسانه‌ای به حساب نمی‌آورند که به طرف‌های لیبیایی و منطقه‌ای القاء می‌کند امکان مداخله وجود دارد و از سوی دیگر، افکار عمومی مصر را از بحران روزافزون در مذاکرات سد النهضه اتیوپی مشغول می‌کند.

سیسی پیشتر گفته بود، از آنجا که مصر قوی‌ترین ارتش را در منطقه و آفریقا دارد، قادر به تغییر اوضاع نظامی است.

پیشتر منابع دیپلمات و دولتی مصر این مساله را بعید دانستند که این کشور نیروهای زمینی یا دریایی به لیبی برای حمایت از خلیفه حفتر بفرستد و نهایت کاری که می‌تواند انجام دهد، این است که حملات هوایی را برای جلوگیری از پیشروی نیروهای متخاصم انجام دهد و این چیز جدیدی نیست و در هنگام تلاش برای پیشروی نیروهای دولتی الوفاق به سمت سرت نیز رخ داد و نیروهای مصری مانع از پیشروی نیروهای الوفاق شده و تعدادی از تجهیزات آن را تخریب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha